ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Number Theory MATH216 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tam sayılarda bölünebilme ve asal sayılar ile ilgili temel özellikleri analiz eder.
    2-Bölme ve öklid algoritmasını uygular.
    3-Kalan sınıfları ve asal kalan sınıflarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bölme algoritması, tamsayıların temsili K1: Bölüm 1.5, 2.1
    2 Obeb, Euclid Algoritması K1: Bölüm 3.3, 3.4
    3 Aritmetiğin temel teoremi K1: Bölüm 3.5
    4 Faktörizasyon metotları ve Fermat Sayıları K1: Bölüm 3.6
    5 Lineer Diafont denklemler K1: Bölüm 3.7
    6 Kongrüanslara giriş K1: Bölüm 4.1
    7 Lineer Kongrüanslar, Çin kalan teoremi ve polinom kongrüanslarının çözümü K1: Bölüm 4.2,4.3,4.4
    8 Lineer Kongrüans sistemleri K1: Bölüm 4.5
    9 Bölünebilme testleri K1: Bölüm 5.1
    10 Wilsonun Teoremi ve Fermatın Küçük Teoremi K1: Bölüm 6.1
    11 Euler Teoremi K1: Bölüm 4.3
    12 Eulerin Fi fonksiyıonu K1: Bölüm 7.1
    13 İlkel Kökler K1: Bölüm 9.1, 9.2
    14 İlke köklerin varlığı K1: Bölüm 9.3
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Rosen, K. H. (2011). Elementary number theory. London: Pearson Education.
    Yardımcı Kitap YK1. Hardy, G. H., & Wright, E. M. (1979). An introduction to the theory of numbers. Oxford university press. YK2. Silverman, J. H. (2014). A friendly introduction to number theory. Pearson. YK3. Kumanduri, R., & Romero, C. (1998). Number theory with computer applications. Pearson.
    Dersin Amacı Tamsayılardaki temel aritmetik özellikleri vererek oldukça basit sorulabilen ve hala çözülemeyen problemleri açıklamak. Bazı genelleştirmelerin neden yapıldığına dair bir fikir oluşturabilmek.
    Dersin İçeriği Bölünebilme, Euler`in Phi fonksiyonu, kongrüans denklemlerinin genel özellikleri, lineer kongrüans sistemleri ve Çin Kalan Teoremi, kongrüans denklemlerinin kök sayısı, Lagrange ve Wilson teoremleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster