ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    History of Mathematics MATH215 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Matematik Tarihi`nde araştırma yöntemlerini özetler.
    2-Antik çağlar ve Ortaçağ Matematik tarihini yorumlar.
    3-Farklı medeniyetlerin matematiğin gelişimine olan katkılarını analiz eder.
    4-Atatürk`ün matematikle olan ilişkisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Matematik tarihinde araştırma yöntemleri K1- Bölüm 1
    2 Sümer ve Babil de matematik. K1- Bölüm 2
    3 Antik Mısır da matematik K1- Bölüm 3
    4 Uzak doğu matematiği K1- Bölüm 4
    5 Yunan matematiği K1- Bölüm 5
    6 Türk ve doğulu matematikçiler, islam dünyası matematikçileri K1- Bölüm 6
    7 Türev ve integral kavramları ve diferensiyel denklemlerin tarihsel gelişimi K1- Bölüm 7
    8 Lineer cebirin tarihsel gelişimi, Fibonacci sayıları, Matematiğin rönesansı: Avrupa matematiğinin yeniden doğuşu K1-Bölüm 8
    9 Kübik denklemlerin çözümleri ve sonuçları K1-Bölüm 9
    10 Olasılık teorisinin gelişimi, sayı teorisinin dirilişi: Fermat, Euler ve Gauss K1-Bölüm 10
    11 Modern analizin kurucusu: Weierstrass, Küme teorisinin paradoksları K1- Bölüm 11
    12 Karmaşık sayıların gösterimi, sonsuzun sayılması, sayılabilen ve sayılamayan kümeler K1-Bölüm 12
    13 Topolojinin tarihsel gelişimi, modern matematikte kadınlar K1-Bölüm 13
    14 Atatürk ve matematik K2-Bölüm 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Emel Bolat Yeşilova
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Merzbach, U. C., & Boyer, C. B. (2011). A history of mathematics (3rd ed.). Wiley. K2. Mustafa Kemal ATATÜRK (2006). Geometri, Örgün Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Katz, Victor J. (2008).,A History of Mathematics (3rd Ed.), Pearson. YK2. Gulberg, Jan (1997). Mathematics: From the Birth of Numbers. W.W. Norton & Company
    Dersin Amacı Eski Mısır ve Mezopotamya`dan başlayarak geçen asırlarda matematiğin tarihsel gelişimini öğretmek, matematiğin gelişiminde önemli katkıları olan matematikçileri tanıtmak, matematiğin, medeniyetin öncü bir kültürlü kuvveti olarak yerini doldurduğuna dair yeterli bir açıklama getirmek.
    Dersin İçeriği Matematik Tarihi`nde araştırma yöntemleri. Babil`de ve Sümer`de Matematik. Mısır Dönemi Matematiği. Eski Yunanda geometri, aritmetik ve cebir. Romalılar döneminde matematik. Maya, Çin ve Japon medeniyetlerinde matematik. Hint matematiği. İslam dünyasında matematik ve orta çağ Avrupa matematiğine etkileri. Ortaçağ Avrupa matematiği, Atatürk ve matematik.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 4
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 4
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster