ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Preparing Scientific Documents MATH318 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yazılımı kurar ve günceller.
    2-Yazılımın içindeki paketleri kullanır.
    3-Yazılımı kullanarak bilimsel doküman hazırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel Bilgiler K1 - Bölüm 1.1-1.2
    2 LATEX Giriş Dosyaları K1 - Bölüm 1.3-1.5
    3 Belgenin Düzeni K1 - Bölüm 1.6-1.8
    4 Özel Karakterler ve Semboller K1 - Bölüm 2.1-2.4
    5 Başlıklar, Bölümler ve Alt Bölümler K1 - Bölüm 2.5-2.10
    6 Ortamlar K1 - Bölüm 2.11-2.13
    7 Matematiksel Bir Formülün Yapı Taşları K1 - Bölüm 3.1-3.4
    8 Teoremler K1 - Bölüm 3.5-3.8
    9 Matematiksel Sembollerin Listesi K1 - Bölüm 3.9-3.10
    10 Bibliyografya K1 - Bölüm 4.1-4.2
    11 İndeksleme K1 - Bölüm 4.3
    12 Süslü Başlıklar K1 - Bölüm 4.4
    13 LATEX Paketlerini İndirme ve Kurma K1 - Bölüm 4.5-4.6
    14 Yeni Komutlar, Ortamlar ve Paketler K1 - Bölüm 5.1
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Harun Baldemir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Oetiker, T., Partl, H., Hyna, I., & Schlegl, E. (2001). The not so short introduction to LATEX 2 or LATEX 2 in 95 minutes. ETH Zurich.
    Yardımcı Kitap YK1 - Lamport, L., & LaTeX. (1994). A Document Preparation System Users Guide and Reference Manual. YK2 - Grätzer, G. (2013). Math into LATEX: An introduction to LATEX and AMS-LATEX. Springer Science & Business Media
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, uygun bir yazılım yardımıyla bilimsel doküman yazabilmeyi öğretmektir.
    Dersin İçeriği Yazılımın temel bileşenlerinin kurulumu, güncellenmesi ve diğer programlarla uyumluluğunun sağlanması, doküman yapısı: sınıflar, bölümler, numaralandırma, cümle ve paragraf biçimlendirme, listeler, dipnot ve başlıklar, tablo oluşturma yöntemleri, matematik modu ve denklem ortamı, teorem, tanım ortamları ve numaralandırılışları, sayfa ayarları, sayfa düzeni, sayaçlar, kişisel ayarlar, kullanıcı tanımlı komutlar, grafik paketleri ve grafiklerin dökümanlara yerleştirilmesi, içindekiler ve dizin bölümleri oluşturma, kaynakça oluşturma ve kullanma için paketlerin kullanımı, sunum hazırlama, sunum-seminer hazırlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme 3
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster