Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; Ölçme ve Geodezi kavramı
|
K.1 Bölüm 1
|
2
|
Ölçü birimleri
|
K.1 Bölüm 2
|
3
|
Ölçmede yapılan hatalar
|
K.1 Bölüm 3
|
4
|
Ölçme noktaları, noktaların arazide işaretlenmesi, doğruların çakılması
|
K.1 Bölüm 4
|
5
|
Basit uzunluk ölçme araçları ve uzunluk ölçümleri, uzunluk ölçmelerinde hata sınırı hesabı
|
K.1 Bölüm 4
|
6
|
Basit ölçme araçları ile dik açıların çakılması
|
K.1 Bölüm 4
|
7
|
Basit uzunluk ölçme araçları ile küçük arazi planlarının çıkarılması
|
K.1 Bölüm 4
|
8
|
Ölçekler
|
K.1 Bölüm 4
|
9
|
Çizilmiş planlardan alanların hesaplanması
|
K.1 Bölüm 5
|
10
|
Alan hesaplarının kontrolü ve hata sınırları
|
K.1 Bölüm 5
|
11
|
Nivo ve teodolit aletlerinin tanıtılması
|
K.1 Bölüm 6
|
12
|
Nivo ve teodolit aletleri ile ölçme uygulamalarının yapılması
|
K.1 Bölüm 6
|
13
|
Kazı-dolgu işlemlerine yönelik hesaplamalar
|
K.1 Bölüm 7
|
14
|
Topografik haritaların okunması
|
K.1 Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bekir CENGİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
-
|
Yardımcı Kitap
|
1. Balcı, A., Avcı, M. 2002. Ölçme Bilgisi I, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayını, İzmir
2. Özbenli, E., Tüdeş, T. 2001. Ölçme Bilgisi-Pratik Karadeniz Teknik Üniv. Yayın no:87, Trabzon, 555 s.
|
Dersin Amacı
|
Ölçme ve geodezi kavramlarına ait temel bilgileri öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme bilgisinde temel ilkeler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
2
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
2
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
3
|