ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitkisel Tasarım PSB213 GÜZ 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj çalışmalarında bitkisel tasarımın önemine işaret eder
    2-Bitkilerin estetik ve fonksiyonel özelliklerini tanır
    3-Bitkileri ve tasarım prensiplerini ilişkilendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler302816
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasarım elemanı olarak bitkilerin peyzaj çalışmalarındaki önemi, bitkisel tasarımın görsel sanat dalı olarak yeri ve önemi. Bitkisel tasarımı diğer görsel sanat dallarından ayıran özellikler K1, K2, D1
    2 Bitkilerin estetik özellikleri, tasarım potansiyelleri; mevsimsel değişimler K1, K2, D1
    3 Bitkisel tasarımda ölçü K1, K2, D1
    4 Bitkisel tasarımda form K1, K2, D1
    5 Bitkisel tasarımda tekstür K1, K2, D1
    6 Bitkisel tasarımda renk K1, K2, D1
    7 Kompozisyon-1 K1, K2, D1
    8 Kompozisyon-2 K1, K2, D1
    9 Bitki materyali ve çevre şartları arasındaki ilişki K1, K2, D1
    10 Ağaçların kentlerde tasarım elemanı olarak kullanımı K1, K2, D1
    11 Bitki materyalinin ekolojik istekleri yönünden tasarımda kullanım ölçütleri K1, K2, D1
    12 Bitkisel tasarım -örnek çalışmalar-1 K1, K2, D1
    13 Bitkisel tasarım -örnek çalışmalar-2 K1, K2, D1
    14 Bitkisel tasarım -örnek çalışmalar-3 K1, K2, D1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arslan, M. (2019). Bitkisel tasarım dersi notları. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü. K2. Sarı, D., ve Karaşah, B. (2018). Bitkilendirme Tasarımı Öğeleri, İlkeleri ve Yaklaşımlarının Peyzaj Tasarımı Uygulamalarında Tercih Edilirliği Üzerine Bir Araştırma. 13(3). Megaron.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tasarım elemanı olarak kullanılan bitkisel materyalin görsel ve fonksiyonel özellikleri hakkında bilgi vermek, bu özellikleri tasarım ilkeleri doğrultusunda değerlendirerek bitkilerin peyzaj çalışmalarındaki önemini vurgulamak ve amaca uygun doğru bitki seçimi yapabilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Tasarım elemanı olarak kullanılan bitkilerin peyzaj çalışmalarındaki önemi, bitkilerin estetik ve fonksiyonel özellikleri, bitkisel tasarım öğeleri, tasarım öğelerinin tasarım ilkelerine uygun kullanımı, bitki tür seçiminin genel ilkeleri ve peyzaj çalışmalarında bitkilendirmeler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. 4
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. 4
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster