ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Süs Bitkileri Yetiştiriciliği PSB223 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitki materyalini ve kısımlarını tanır
    2-Üretim tekniğine karar verir
    3-Süs bitkileri üretim tesislerini tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki materyalinin tanıtılması -Bitkilerin vejetatif ve generatif organları ile ilgili genel özellikler ve bu organların görevleri D3
    2 Süs bitkilerinin sınıflandırılması K1, K2, D1
    3 Ağaç ve süs bitkilerinin üretim teknikleri-1 K1, D1
    4 Ağaç ve süs bitkilerinin üretim teknikleri-2 K1, D1
    5 Ağaç ve süs bitkilerinin üretim teknikleri-3 K1, D1
    6 Süs bitkilerinin çoğaltılmaları için gerekli tesisler- soğuk yastıklar K2
    7 Süs bitkilerinin çoğaltılmaları için gerekli tesisler- sıcak yastıklar K2
    8 Üretim seraları K2
    9 Örtü altı üretiminde yan tesisler K2
    10 Dış mekan süs bitkileri yetiştiriciliğinde yer seçimi K2
    11 Süs bitkilerinden bazı cins ve türler, genel özellikleri- Ağaçlar ve çalılar D2
    12 Süs bitkilerinden bazı cins ve türler, genel özellikleri- Sarmaşık ve sürünücü bitkiler D2
    13 Süs bitkilerinden bazı cins ve türler, genel özellikleri- Mevsimlik çiçekler D2
    14 Süs bitkilerinden bazı cins ve türler, genel özellikleri- Kesme çiçekler D2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Alp, Ş., Onat, İ., ve Kupık, M. Süs bitkileri üretim teknikleri ve bakım istekleri. Anadolu Park ve Bahçeler Yayını. K2. Aydın, A., ve Hocagil, M. M. (2012). Süs Bitkileri Sektörü Yatırım El Kitabı. Mersin Reprotek.
    Yardımcı Kitap D1. https://samsun.tarimorman.gov.tr/Belgeler/Yayinlar/Kitaplarimiz/sus_bitkileri_yetistiriciligi.pdf D2. http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/S%C3%BCs%20Bitkileri.pdf D3. https://www.gainesvilleisd.org/site/handlers/filedownload.ashx?moduleinstanceid=5464&dataid=6360&FileName=8384_ST.pdf
    Dersin Amacı Peyzaj çalışmalarında kullanılan süs bitkilerini tanımak
    Dersin İçeriği Bitkilerin genel olarak sınıflandırılması, bitkilerde ikili (binomiyal) isimlendirme, sınıf, takım familya, cins, tür, alttür, varyete ve çeşit kavramları, örnekler, bitkilerin vejetatif ve generatif organlarının tanıtılması, açık ve kapalı tohumluların genel ve ayırt edici özellikleri, dış ve iç mekanda kullanılan süs bitkilerine ait önemli bazı cins ve türler, bu cins ve türlerin genel özellikleri, ekolojik istekleri, üretim yöntemleri ve peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanım alanları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. 3
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. 3
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. 3
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster