Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Mehmet Muhtar Kocakerim
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atkins, P., De Paula J., Physical Chemistry, Eight edition, Oxford, 2006.
Sarıkaya, Y., Fizikokimya, Genişletilmiş 3. Baskı, Gazi Kitabevi, 2000.
Gönül, N., Çok Fazlı Sistemler I: Yüzey Kimyası ve Kolloidler, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları No: 81, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yüzey kimyası kavramını ve kolloidal sistemleri tanımlamak, adsorpsiyon izotermleri ve katı-sıvı arayüzleri ile ilgili bilgi vermek
|
Dersin İçeriği
|
Yüzey kimyasının tanımlanması, Dispers sistemler, Faz kuralı ve faz diyagramları, Moleküller arasındaki bağlayıcı kuvvetler, Yüzeylerin termodinamik nicelikleri, Çözeltilerin yüzey gerilimi, Katı-sıvı arayüzleri, Adsorpsiyon kavramı, Adsorpsiyon izotermleri, Adsorpsiyon denklemleri, Kolloidal sistemler, Kolloidal partiküllerin taşınım özellikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
4
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
1
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
3
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
4
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
1
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
1
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
1
|