Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Semahat DORUK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Genceli O.F. (1995). Ölçme Tekniği (Boyut, Basınç, Akış ve Sıcaklık Ölçmeleri). (1. baskı). Birsen Yayın evi,İstanbul.
K2:Tübitak UME (2013), Metroloji, (1. baskı), Tübitak Yayınları, Kocaeli.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere teori ile birlikte pratik deneyim kazandırmaktır. Problem çözme, kesinliğin önemi , hata ve belirsizlik analizi konuları derste önem kazanan konuları oluşturmaktadır. Temel proses değişkenleri olan sıcaklık, basın, akış hızı ölçümleri hakkında temel kavramların öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Ölçüm metotlarında temel kavramları ve deneylerin planlaması ve dökümantasyonu. Sensörler, transdüserler, veri indirgenmesi için istatistiksel metotlar ve belirsizlik analizinin uygulanması. Seçilmiş malzeme özelliklerinin ölçümü için laboratuvar deneylerinin tanımlanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
5
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|