ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplam Kalite Yönetimi KMÜ317 GÜZ-BAHAR 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toplam Kalite Yönetimi ilkelerini kavrar
    2-Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları hakkında teorik ve pratik bilgiye sahip olur
    3-Üretim ve hizmet işletmelerinde karşılaşılan yönetimsel kalite problemlerini tanımlar
    4-Kalite problemlerine çözüm üretme konusunda bilgi sahibi olur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje25000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel kalite bilgileri ve TKY prensipleri
    2 TKY prensipleri ve kalite düşünürlerinin görüşleri
    3 Kalite düşünürlerinin görüşleri, kalite-verimlilik-kar ilişkisi
    4 Kalite organizasyonu
    5 Stratejik Performans Yönetimi, Hoshin Kanri, Göstergelerle Yönetim
    6 Kalite kültürü
    7 Özdeğerlendirme, Deming, MBNQA ve EFQM modelleri
    8 Liderlik ve Motivasyon
    9 Problem çözme süreci, 7 eski ve 7 yeni araç
    10 Benchmarking, güçlendirme
    11 Takım çalışması, çatışma yönetimi
    12 Proje sunumları
    13 Proje sunumları
    14 Proje sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Barış ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -Efil, İ., Toplam Kalite yönetimi, 6. Baskı, Alfa Akademi, 2006. -Kolarik, W.J., Creating Quality: Process Design for Results, McGraw-Hill, 1999. -Gryna, F.M., Chua, R.C.H., Defeo, J.A., Jurans Quality Planning and Analysis: For Enterprise Quality, Fifth Edition, McGraw-Hill, 2007. -Montgomery, D.C., Statistical Quality Control: A Modern Introduction, 6. Edition, John Wiley & Sons, 2009. -Goetsch, D.L., Davis, S.B., ?Quality Mangement: Introduction to Total Quality Management for Production, Processing and Services, Prentice Hall, 2003. -Dale, B.C., Managing Quality: Blackwell Business, 3rd Edition, Wiley-Blackwell, 1999. -Sower, V.E., Savoie, M.J., Renick, S., Introduction to Quality Management and Engineering, Prentice Hall, 1999.
    Yardımcı Kitap -Taguchi, G., Chowdhury, S., Wu, Y., Taguchis Quality Engineering Handbook. John Wiley and Sons., 1662 p., New Jersey, USA, 2005.
    Dersin Amacı Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) temelleri hakkında bilgi vermek ve Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları için gereken alt yapıya ait özellikleri incelemek
    Dersin İçeriği Genel kalite bilgileri ve TKY prensipleri, TKY prensipleri ve kalite düşünürlerinin görüşleri, Kalite düşünürlerinin görüşleri, kalite-verimlilik-kar ilişkisi, Kalite organizasyonu, Stratejik Performans Yönetimi, Hoshin Kanri, Göstergelerle Yönetim, Kalite kültürü, Özdeğerlendirme, Deming, MBNQA ve EFQM modelleri, Liderlik ve Motivasyon, Problem çözme süreci, 7 eski ve 7 yeni araç, Benchmarking, güçlendirme, Takım çalışması, çatışma yönetimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 4
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 3
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 4
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 4
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 3
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme 1
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 3
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi 4
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 1
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme 1
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster