ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kimya Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları KMÜ316 GÜZ-BAHAR 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Problemi analiz eder, çözüm stratejileri geliştirir ve tasarım tekniklerini uygular.
    2-Modern mühendislik tekniklerini ve bilgi teknolojilerini kullanarak kütle-enerji dengelerini formüle etme, matematiksel model eşitliklerini türetme ve kimya mühendisliği problemlerinin çözümü için çeşitli paket programları kullanır.
    3-Bireysel ve takım halinde etkin çalışma becerilerini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje30155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Matematiksel Çözüm Programlarının Tanıtılması Ve İşletim Mantığı
    2 Matematiksel İfadelerin Bilgisayar Programında Düzenlenmesi
    3 Basit Denklemlerin Nümerik Çözümü
    4 Değişkenler ve Sabitler, Birimlerle Birlikte Hesaplamalar
    5 Vektörler ve Matrisler
    6 Denklem Takımlarının çözülmesi
    7 İstatistiksel Fonksiyonlar, Sembolik Hesaplamalar
    8 Grafikler Ve Grafik Oluşturma, Lineer Enterpolasyon, Nonlineer Enterpolasyon
    9 Grafikler Ve Grafik Oluşturma, Lineer Enterpolasyon, Nonlineer Enterpolasyon
    10 Koşullu Fonksiyon Çözümleri
    11 Deneysel Verilere Model Uydurma Ve Optimizasyon
    12 Kimya Mühendisliği Problemlerinin Çözümü
    13 Kimya Mühendisliği Problemlerinin Çözümü
    14 Kimya Mühendisliği Problemlerinin Çözümü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk DİLMAÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Philip J. Pritchard, MathCad: A Tool for Engineering Problem Solving, 2011 V., Ferecov ve G., Gaygusuzoğlu, MATHCAD ile Matematik Analiz, Papatya Yayıncılık, 2011 White, Ralph E., Subramanian, Venkat R., Computational Methods in Chemical Engineering with Maple, Springer, 2010. Michael B. Cutlip, Mordechai Shacham, Problem Solving In Chemical Engineering with Numerical Methods, Prentice Hall,1999. Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A., Analysis Synthesis and Design of Chemical Processes, Prentice Hall, 2003.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 1. Matematik, mühendislik ve bilgisayar bilgilerini kullanarak kimya mühendisliği problemlerini çözme becerisi kazandırmak. 2. Bir matematik tabanlı paket programı kullanarak matematiksel denklemleri çözmek. 3. Bilgisayar destekli tasarım projelerinde, problemi analiz etme ve çözme, mühendislik bilgilerini kullanarak sonuçları değerlendirebilmek.
    Dersin İçeriği Matematiksel Çözüm Programlarının Tanıtılması Ve İşletim Mantığı, Matematiksel İfadelerin Bilgisayar Programında Düzenlenmesi, Diziler ve Basit Denklemlerin Nümerik Çözümü, Değişkenler Ve Sabitler, Birimlerle Birlikte Hesaplamalar, Vektörler ve Matrisler, Denklem Takımlarının çözülmesi, İstatistiksel Fonksiyonlar, Sembolik Hesaplamalar, Grafikler Ve Grafik Oluşturma, Lineer Enterpolasyon, Nonlineer Enterpolasyon, Diferansiyel Denklem Çözümleri, Koşullu Fonksiyon Çözümleri, Deneysel Verilere Model Uydurma Ve Optimizasyon, Kimya Mühendisliği Problemlerinin Çözümü,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 5
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 5
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 3
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 3
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 5
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 3
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi 3
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 4
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster