Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyoteknolojiye giriş ve kapsamı
|
K1-K2
|
2
|
Virüsler, bakteriler ve enzimler, Proteinler
|
K1-K2
|
3
|
Fermantasyon biyoteknolojisi
|
K1-K2
|
4
|
Fermantasyon biyoteknolojisi
|
K1-K2
|
5
|
Fermantasyon biyoteknolojisi
|
K1-K2
|
6
|
Fermantasyon biyoteknolojisi
|
K1-K2
|
7
|
Fermantasyon biyoteknolojisi
|
K1-K2
|
8
|
Mikrobiyal biyoteknoloji
|
K1-K2
|
9
|
Bitki ve Hayvan biyoteknolojisi
|
K1-K2
|
10
|
Adli Biyoteknoloji
|
K1-K2
|
11
|
Deniz Biyoteknolojisi
|
K1-K2
|
12
|
Biyoteknolojik Arıtma İşlemleri
|
K1-K2
|
13
|
Genetiği değiştirilmiş organizmalar
|
K1-K2
|
14
|
Biyoetik
|
K1-K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç . Dr. Muhammed Bora AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bailey, J.E., Ollis, D.F., 1986. Biochemical Engineering Fundamentals, Mc Graw-Hill Ed.
K2. Sinclair, C.G., Kristiansen, B., 1987. Fermentation Kinetics and Modelling, Open University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Biyoteknolojinin kullanıldığı alanların, ekipmanların ve tekniklerin tanıtılması
|
Dersin İçeriği
|
Biyoteknolojinin kullanıldığı alanlar, biyoetik, biyo-üretim yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
3
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
3
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
2
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
2
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
1
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
3
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
1
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
3
|