Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Su teknolojisi
|
K1
|
2
|
Doğal gazın oluşumu ve saflaştırılması, hidrojen gazının üretimi
|
K2-Bölüm- Gaz yakıtlar, endüstriyel gazlar
|
3
|
Oksijen, azot ve argon gazının üretimi, kükürt dioksit, asetilen, endüstriyel karbon üretimi
|
K2-Bölüm- Gaz yakıtlar, endüstriyel gazlar
|
4
|
Seramik endüstrisi
|
K2-Bölüm- Seramik endüstrileri
|
5
|
Cam endüstrisi ve aktif kömür üretimi
|
K2-Bölüm- Cam endüstrileri ve Endüstriyel karbon
|
6
|
Çimento ve kireç teknolojisi
|
K2-Bölüm- Portland çimentosu ve Kireç çeşitleri
|
7
|
Kükürt ve sülfat asidi üretimi
|
K2-Bölüm- Kükürt ve sülfat asidi
|
8
|
Sodyum hidroksit, klor ve sodyum karbonat üretimi
|
K2-Bölüm- Klor-alkali endüstrileri
|
9
|
Amonyum sülfat, amonyum nitrat ve üre üretimi
|
K2-Bölüm- Azot endüstrileri
|
10
|
Fosfatlı gübreler ve fosfat asidi üretimi
|
K2-Bölüm- Fosfatlı gübreler ve fosfat endüstrileri
|
11
|
Amonyak ve nitrat asidi üretimi
|
K2-Bölüm- Azot endüstrileri
|
12
|
Demir-çelik üretimi
|
K3
|
13
|
Proje sunumları
|
K1, K2
|
14
|
Proje sunumları
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Haluk KORUCU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Olcay, A. (2015). Kimyasal Teknolojiler. Gazi Kitabevi, Ankara.
K2. Sanıgök, Ü. (1997). Anorganik Endüstriyel Kimya. (İ.Ü.Yayın No:3966). İ.Ü. Rektörlüğü Basımevi, İstanbul.
K3. Yıldız, N. (2010). Demir cevheri. Ertem Basım Yayın Dağıtım San., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnorganik teknolojilere ait sanayi dallarını ve yapılan üretim tesislerini incelemek, bu tesislerdeki üretim aşamalarını tanımak ve bu aşamalara ait hesaplamaları öğrenmek
|
Dersin İçeriği
|
İnorganik teknoloji ve inorganik üretim yapan sanayi dallarının incelenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
-
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
-
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
5
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
4
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
5
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
4
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
4
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
5
|