Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Zehra ÖZBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.G.T. Austin, Shreve`s Chemical Process Industries, McGraw-Hill, Singapore, 1984.
2. Mehmet Saçak, Polimer Teknolojisi, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005
3.Salih Yaşlak, Organik Sınai Kimya, Seçkin Yayıncılık, 2008.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Organik teknolojiler ve organik endüstriyel prosesler hakkında kimya mühendisliği lisans öğrencilerine temel bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Organik teknolojilere giriş, Petrol ve petrol ürünleri, Petrol ve petrol ürünleri, Petrokimyasal maddeler, Petrokimyasal maddeler, Elyaf teknolojisi, Sentetik elyafların üretimi, Sabun ve deterjan endüstrisi, Sabun ve deterjan endüstrisi, Yağ sanayi, Polimer teknolojisi, Polimer teknolojisi, Plastikler ve şekillendirme yöntemleri, Kauçuk
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
2
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
-
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
2
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
3
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
3
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
3
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|