Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Isı Transferine genel bakış
|
|
2
|
Gövde ve borulu ısı değiştiriciler
|
|
3
|
Plakalı ısı değiştiriciler
|
|
4
|
Genişletilmiş yüzeyli ısı değiştiriciler
|
|
5
|
Rejeneratif ısı değiştiriciler
|
|
6
|
Isı değiştirici tasarımı
|
|
7
|
Isı değiştirici tasarımı
|
|
8
|
Yoğuşturucular
|
|
9
|
Kuru tip buharlaştırıcılar
|
|
10
|
Yaş tip (sıvı taşımalı) buharlaştırıcılar
|
|
11
|
Buharlaştırıcı soğutucular
|
|
12
|
Buharlaştırıcı tasarımı
|
|
13
|
Buharlaştırıcı tasarımı
|
|
14
|
Isı değiştirici ve Buharlaştırıcı tasarım optimizasyonu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk DİLMAÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Isı değiştiricileri, Prof.Dr. Osman F. Genceli,
Heat Exchangers, selection,rating, and thermal design Sadık Kakaç, Hongtan Liu
Fundamentals of Heat Exchanger Design, Ramesh K. Shah and Dusan P. Sekulic
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Isı değiştirici ve buharlaştırıcıların çalışma prensiplerini anlamak gerekli olduğu hallerde tasarımla ilgili hataları tespit edebilmek. Her iki cihazın tasarlanması hakkında fikir sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Isı değiştirici çeşitleri, buharlaştırıcı çeşitleri, ısı değiştirici ve buharlaştırıcı tasarımı, Isı değiştirici ağı tasarım optimizasyonu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
3
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
3
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
5
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
2
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
3
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
2
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2
|