Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
|
2
|
Kurutma Yöntemleri
|
|
3
|
Kurutma Donanımı
|
|
4
|
Suyun Buhar Basıncı ve Nemliliği
|
|
5
|
Maddelerin Denge Nem İçeriği
|
|
6
|
Maddelerin Denge Nem İçeriği
|
|
7
|
Kurutma Hızı Eğrileri
|
|
8
|
Sabit Hız Kurutma Periyodu Hesaplama Yöntemleri
|
|
9
|
Düşen Hız Kurutma Periyodu Hesaplama Yöntemleri
|
|
10
|
Sabit-Hız Periyodunda Birleşik Taşınım, Işınım ve İletim Isı Aktarımı
|
|
11
|
Düşen Hız Periyodunda Yayılım ve Kılcal Akışla Kurutma
|
|
12
|
Farklı Tip Kurutucular İçin Eşitlikler
|
|
13
|
Biyolojik Maddelerin Dondurularak Kurutulması
|
|
14
|
Kararsız Hal Isıl İşlemi ve Biyolojik Maddelerin Sterilzasyonu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Muhammed Bora AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Geankoplis, C.J., 2011. Taşınma Süreçleri ve Ayırma Süreçleri, Dördüncü baskı.Çev.Sinan YAPICI, İzmir Güven Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kurtma prosesleri hakkında temel bilgilerin verilmesi. Kurutma tiplerinin ve endustri uygulamalarının tanıtılması,
|
Dersin İçeriği
|
Kurutma ekipmanları, nemlilik, maddelerin denge nem içerikleri, kurutma hızı eğrileri,
kurutma hesaplamaları, biyolojik maddelerin dondurularak kurtulması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
3
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|