ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Planlaması KMÜ428 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-ÇED sürecini tanımlar.
    2-ÇED raporu hazırlık sürecinde yönetmelikleri ve uygulama basamaklarını açıklar.
    3-Çevre ve yeterlilik işlemlerini, proje hazırlama basamaklarını, çevre denetim uygulamalarını yapar.
    4-Kimya Mühendisi olarak hazırlanmış ÇED raporlarını değerlendirir.
    5-Örnek bir ÇED raporu sunar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje1012525
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   117
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,9 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ÇED nedir, tanımı yapılır.
    2 Çevresel etki değerlendirme yönetmeliği hakkında bilgi verilir.
    3 Çevresel etki değerlendirme uygulamaları anlatılır.
    4 Çevresel etki değerlendirmesi akış şeması anlatılır.
    5 Kapsam dışı değerlendirme ile ilgili başvuru nasıl yapılacağı bilgisi verilir.
    6 Stratejik çevresel etki değerlendirme tanımı, yönetmelikle ilgili bilgi verilir.
    7 Çevresel etki değerlendirme kapsamında, piyasa gözetimi ve denetimi, Bekra, egzoz emisyon, idari nitelikteki cezalar hakkında bilgi verilir.
    8 Çevre denetimi için sanayi tesisleri sektörel rehberi tanıtımı yapılır. Kirlilik tanımlaması ve örneklendirilmesi anlatılır.
    9 Sanayi tesislerinde çevre denetimi ve yasal mevzuat hakkında bilgi verilir.
    10 Kirletici türleri ve yasal mevzuatı hakkında bilgi verilir.
    11 Avrupa birliği mevzuatına göre yasal depolama sahalarının denetimi hakkında bilgi verilir.
    12 Laboratuvar ölçüm, izleme ve uygulama konuları hakkında bilgi verilir.
    13 Çevre yeterlilik işlemleri, izin ve lisans alma işlemleri hakkında gerekli bilgiler verilir.
    14 Çed kapsamında hazırlanmış mevcut projeler hakkında örneklendirme çalışması yapılır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zehra Gülten YALÇIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Çevresel etki değerlendirmesi izin raporu, 2015, T.C Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. 2. Avrupa Birliği Mevzuatına göre Düzenli Atık Depolama Sahalarının Denetimi için Rehber Kitap T .C Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 2016 3. Yücel, M. 1997. Çevresel Etki Değerlendirmesi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 124, Adana.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kimya Mühendisi olarak ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeye engel olmadan çevre değerlerini koruyarak, yapılması planlanan ve ÇED Yönetmeliğine kapsamında yapılacak olan projelerin çevreye etki sürecini dikkate alarak işletme öncesi ve işletme sürecinde ve sonrasında değerlendirmek konusunda bir ekip çalışması disiplinini kazandırmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği ÇED nedir, Çevresel etki değerlendirme yönetmeliği, Çevresel etki değerlendirme uygulamaları, Çevresel etki değerlendirmesi akış şeması, Stratejik çevresel etki değerlendirme, Çevresel etki değerlendirme kapsamında, piyasa gözetimi ve denetimi, Bekra, egzoz emisyon, idari nitelikteki cezalar, Çevre denetimi için sanayi tesisleri sektörel rehberi, Kirlilik tanımlaması ve örneklendirilmesi, Sanayi tesislerinde çevre denetimi ve yasal mevzuat, Kirletici türleri, Avrupa birliği mevzuatına göre yasal depolama sahalarının denetimi, Laboratuvar ölçüm, izleme ve uygulamalar, Çevre yeterlilik işlemleri, izin ve lisans alma işlemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi -
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi -
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 3
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 3
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi -
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme 3
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 4
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi 4
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi -
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme 4
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster