ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Programlama GMÜ102 BAHAR 1+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler)
    2-Temel işlevleri ve komutları kullanarak problemleri interaktif olarak çözer.
    3-Çeşitli matematiksel yöntemleri kullanarak programlama yardımıyla problemleri çözer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 402918
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş K1-K2-K3
    2 Temel işlemler ve komutlar 1 K1-K2-K3
    3 Temel işlemler ve komutlar 2 K1-K2-K3
    4 Matris işlemleri ve vektörler K1-K2-K3
    5 Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon) K1-K2-K3
    6 Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler) K1-K2-K3
    7 Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 1 K1-K2-K3
    8 Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 2 K1-K2-K3
    9 Fonksiyon oluşturma ve kullanma K1-K2-K3
    10 Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 1 K1-K2-K3
    11 Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 2 K1-K2-K3
    12 Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 1 K1-K2-K3
    13 Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 1 K1-K2-K3
    14 Grafikler K1-K2-K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Bora AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm Öğretim Üyeleri
    Kaynaklar K1. https://www.excel-easy.com/vba.html K2. http://exceldersi.com/ K3. Michael Halvorson, Microsoft® Visual Basic® Professional 6.0 Step by Step, Microsoft Press, 1998.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mühendislikte bilgisayar programlamanın önemini ve yöntemini anlatarak, seçilecek bir programlama dilinde mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan programlar yazabilecek bilgiyi vermektir.
    Dersin İçeriği Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş, Temel işlemler ve komutlar, Temel işlemler ve komutlar, Matris işlemleri ve vektörler, Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon), Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler), Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması, Fonksiyon oluşturma ve kullanma, Program kontrol komutları (Döngü kontrolü), Program kontrol komutları (Koşullu kontrol), Grafikler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma 2
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama 3
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme 2
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma -
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma -
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma -
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma -
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma -
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme -
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma -
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma -
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma -
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster