Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Bloch S., Excel for Engineers and Scientists, Wiley, 2003.
2. Kiusalaas J., Numerical Methods in Engineering with MATLAB, Cambridge University Press, 2009.
3. Bayin S.S., Essentials of Mathematical Methods in Science and Engineering, Wiley, 2008.
4. Lyhevski E.E., Engineering and Scientific Computations Using MATLAB, Wiley, 2003.
5. Hahn B.D., Valentine D., Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press, 2013.
6. Marques de Sá J.P., Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Problemlerin analiz edilmesi ve çözümlerin tasarlanması becerisi kazandırılması, Deneysel verilerin değerlendirilmesi, değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesi, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişki modellerinin geliştirilmesi ve eğri uydurma becerisi kazandırılması. Sayısal integrasyon ve türev uygulamaları becerisi kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Problemlerin analiz edilmesi ve çözümlerin tasarlanması becerisi kazandırılması, Deneysel verilerin değerlendirilmesi, değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesi, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişki modellerinin geliştirilmesi ve eğri uydurma becerisi kazandırılması. Sayısal integrasyon ve türev uygulamaları becerisi kazandırılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
4
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
2
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
3
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
5
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
2
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
5
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
1
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
3
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|