ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Programlama EEM 122 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel programlama mantığını geliştirir
    2-Göstericilerin, Karakterlerin, Dizgilerin uygulamalarını ilişkilendirir
    3-Yapıların, Birliklerin uygulamalarını yapar
    4-Dosya yapılarını, Bağlı listeleri, Yığıt ve Kuyruk yapılarını tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   152
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,07 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel programlama tanımı, Veri türleri ve C programlama dilinde program örnekleri K1-C How to Program
    2 Karar yapıları ve Döngü yapılarının C programlama dilinde uygulamaları K1-C How to Program
    3 Diziler: Tek boyutlu ve çift boyutlu diziler ve uygulamaları I K1-C How to Program
    4 Diziler: Tek boyutlu ve çift boyutlu diziler ve uygulamaları II K1-C How to Program
    5 Göstericiler, Karakterler, Dizgiler ve uygulamaları I K1-C How to Program
    6 Göstericiler, Karakterler, Dizgiler ve uygulamaları II K1-C How to Program
    7 Yapılar, Birlikler ve uygulamaları I K1-C How to Program
    8 Ara Sınav
    9 Yapılar, Birlikler ve uygulamaları II K2-Problem Solving and Program Design in C
    10 Dosya yapıları ve uygulamaları I K2-Problem Solving and Program Design in C
    11 Dosya yapıları ve uygulamaları II K2-Problem Solving and Program Design in C
    12 Bağlı listeler I K2-Problem Solving and Program Design in C
    13 Bağlı listeler II K2-Problem Solving and Program Design in C
    14 Yığıt ve Kuyruklar I K2-Problem Solving and Program Design in C
    15 Yığıt ve Kuyruklar II K2-Problem Solving and Program Design in C
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof.Dr. Halil Tanyer EYYUBOGLU
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Zafer Civelek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Deitel P, Deitel H., C How to Program,, Prentice Hall, 2010 K2-Hanly J. R.,Koffman E. B., Problem Solving and Program Design in C (7th Edition), Pearson, 2012.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Temel programlama mantığı öğretilerek, C programlama dili ile program geliştirme ortamını kullanma becerisini ve uygulamaya yönelik program geliştirme bilgisini arttırmak
    Dersin İçeriği Temel programlama tanımı. Veri türleri ve C programlama dilinde program örnekleri Karar yapıları ve Döngü yapılarının C programlama dilinde uygulamaları Diziler: Tek boyutlu ve çift boyutlu diziler ve uygulamaları Göstericiler. Karakterler. Dizgiler ve uygulamaları Yapılar, Birlikler ve uygulamaları Dosya yapıları ve uygulamaları Bağlı listeler Yiğit ve Kuyruklar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır 2
    2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular -
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular -
    4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır 5
    5 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar -
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır 3
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır -
    8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir -
    9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
    10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir -
    11 Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır -
    12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster