ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mühendisler İçin Diferansiyel Denklemler EEM 231 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Diferansiyel denklemlerle ilgili terminolojiyi kullanır
    2-Bir fonksiyonun bir diferansiyel denklemin çözümü olup olmadığını belirler
    3-Adi diferansiyel denklemleri ve diferansiyel denklem sistemlerini çözer
    4-Mühendislik problemlerine fizik yasalarını uygulayarak sistem davranışını temsil eder, diferansiyel denklemi kullanır ve bu denklemleri çözer
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler82510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 122612
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   117
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,9 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar ve diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması
    2 Birinci mertebe denklemlerin çözümü: Lineer denklemler
    3 Birinci mertebe denklemlerin çözümü: Lineer olmayan denklemler (değişkenlerine ayrılabilir, tam, homojen ve özel tipte denklemler)
    4 Birinci mertebe denklemler için bilgisayar yöntemleri ve mühendislik uygulamalar
    5 İkinci mertebe denklemler: Lineer bağımsızlık, sabit katsayılı homojen denklemler
    6 İkinci mertebe homojen olmayan denklemler: Belirsiz katsayılar ve parametrelerin değişimi yöntemleri
    7 İkinci mertebe Euler denklemi ve ikinci mertebe denklemler için bilgisayar uygulamaları
    8 Ara Sınav
    9 İkinci mertebe denklemlerin mühendislik uygulamaları
    10 Yüksek mertebeli diferansiyel denklemler
    11 Değişken katsayılı denklemler: Kuvvet serisi yöntemi
    12 Lineer denklem sistemleri: Skaler yöntem
    13 Lineer denklem sistemleri: Matris yöntemi
    14 Laplace dönüşümü yöntemi
    15 Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümüne giriş
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Çengel, Y. A., Palm, W. J. (Türkçesi: Tahsin Engin), Mühendisler ve Fen Bilimciler İçin Diferansiyel Denklemler, Güven Kitabevi, İzmir, 2012 Türker, E. S., Başarır, M., Çözümlü Problemlerle Diferansiyel Denklemler, Değişim Kitabevi, Sakarya, 2003
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, adi diferansiyel denklemlerin (ADD) ve bunların çözüm yöntemlerinin öğretilmesidir. Diferansiyel denklemler, değişen diferansiyel büyüklükler arasındaki ilişkileri ifade ettiğinden, ders kapsamında verilen konular bir tüm mühendislik alanlarına uygulanabilir.
    Dersin İçeriği Temel kavramlar ve diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması Birinci mertebe denklemlerin çözümü: Lineer denklemler Birinci mertebe denklemlerin çözümü: Lineer olmayan denklemler (değişkenlerine ayrılabilir, tam, homojen ve özel tipte denklemler) Birinci mertebe denklemler için bilgisayar yöntemleri ve mühendislik uygulamalar İkinci mertebe denklemler: Lineer bağımsızlık, sabit katsayılı homojen denklemler İkinci mertebe homojen olmayan denklemler: Belirsiz katsayılar ve parametrelerin değişimi yöntemleri İkinci mertebe Euler denklemi ve ikinci mertebe denklemler için bilgisayar uygulamaları İkinci mertebe denklemlerin mühendislik uygulamaları Yüksek mertebeli diferansiyel denklemler Değişken katsayılı denklemler: Kuvvet serisi yöntemi Lineer denklem sistemleri: Skaler yöntem Lineer denklem sistemleri: Matris yöntemi Laplace dönüşümü yöntemi Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümüne giriş
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır 5
    2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular 3
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular 5
    4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır -
    5 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar -
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır 3
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır 1
    8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir -
    9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
    10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir -
    11 Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır 1
    12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster