ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nesneye Yönelik Programlama EEM228 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel programlama yeteneği gerektiren işlemleri yapar
    2-Nesneye yönelik programlama yöntemini kullanır
    3-Bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java/C++ aracılığıyla uygular
    4-Kavramsal problem çözme ve algoritmaları yürütür
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler15188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 15236
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   123
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,1 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1-Bölüm 1
    2 Giriş ; Nesnelere ve Java/C++ K1-Bölüm 2
    3 Veri ve İfadeler K1-Bölüm 3
    4 Sınıf Yazma ve Nesneler K1-Bölüm 4
    5 Karar Yapıları K1-Bölüm 5
    6 Nesne-yönelimli Tasarım K1-Bölüm 6
    7 Kalıtım ve Çokbiçimlilik K1-Bölüm 7
    8 Soyut Sınıflar ve Arayüzler K2-Bölüm 1
    9 İstisnaların Yönetimi K2-Bölüm 2
    10 Diziler K2-Bölüm 3
    11 Veri Yapıları ve Kolleksiyonlar K2-Bölüm 4
    12 GUI / Swing K2-Bölüm 5
    13 GUI / Graphics K2-Bölüm 6
    14 GUI / Olay Tabanlı Programlama K2-Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Lewis, J. & Loftus, W. (2000). Java Software Solutions (4 th Edition), Adison Wesley, UK. K2-Çobanoğlu, B. (2008). Java ile Programlama ve Veri Yapıları (3. Baskı), Pusula Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Temel program geliştirme adımlarını ve Nesneye yönelimli programlama (Object-Oriented Programming) yöntemini öğretmek ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java ile göstermektir
    Dersin İçeriği Nesnelere ve Javaya Giriş Veri ve İfadeler Sınıf Yazma ve Nesneler Karar Yapıları Nesne-yönelimli Tasarım Kalıtım ve Çokbiçimlilik Soyut Sınıflar ve Arayüzler İstisnaların Yönetimi Diziler Veri Yapıları ve Kolleksiyonlar GUI / Swing GUI / Graphics GUI / Olay Tabanlı Programlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır -
    2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular -
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular 2
    4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır 5
    5 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar 3
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır -
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır 4
    8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir -
    9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler -
    10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir -
    11 Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır 3
    12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster