ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sinyaller ve Sistemler EEM 329 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşaret ve çeşitlerini tanımlar
    2-Sistemi tanımlar, bir sistemin özelliklerini listeler
    3-Sürekli-ayrık işaret ve sistem yaklaşımlarını yorumlar
    4-Periyodik işaretlere ait dönüşümleri kullanır
    5-Periyodik olmayan işaretlere ait dönüşümleri kullanır
    6-Örnek sistemler için uygulamalar yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 206530
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   111
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,7 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İşaretler
    2 Sistemler
    3 Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler (Katlams - Konvolüsyon)
    4 Doğrusal zamanla Değişmeyen Sistemler (Sistem özelliklerinin incelenmesi)
    5 Periyodik işaretlerin Fourier serisi gösterilimi (Sürekli-zaman periyodik işaretler için)
    6 Periyodik İşaretlerin Fourier serisi gösterilimi (Ayrık-zaman periyodik işaretler için)
    7 Sürekli-zaman Fourier dönüşümü
    8 Ara Sınav
    9 Ayrık-zaman Fourier dönüşümü
    10 Haberleşme sistemleri uygulamaları
    11 Örnekleme
    12 Laplace dönüşümü
    13 Laplace dönüşümü (Doğrusal geribeslemeli sistem uygulamaları)
    14 z-Dönüşümü
    15 z-Dönüşümü (Doğrusal geribeslemeli sistem uygulamaları)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Prof. Dr. Halil Tanyer EYYUBOGLU
    Kaynaklar Oppenheim A. V., Willsky A. S., Signal and systems, Pearson, 1996 Haykin S.& Van Veen B., Signal and Systems, Wiley, 2007
    Yardımcı Kitap -
    Döküman EEM 329 Ders notları
    Dersin Amacı İşaret ve sistem analiz yöntemlerinin anlaşılması, daha sonra karmaşık süreçlerin analizinin yapılmasını sağlamak
    Dersin İçeriği İşaretler, Sistemler, Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler (Katlams - Konvolüsyon), Doğrusal zamanla Değişmeyen Sistemler (Sistem özelliklerinin incelenmesi), Periyodik işaretlerin Fourier serisi gösterilimi (Sürekli-zaman periyodik işaretler için), Periyodik İşaretlerin Fourier serisi gösterilimi (Ayrık-zaman periyodik işaretler için), Sürekli-zaman Fourier dönüşümü, Ayrık-zaman Fourier dönüşümü, Haberleşme sistemleri uygulamaları, Örnekleme, Laplace dönüşümü, Laplace dönüşümü (Doğrusal geribeslemeli sistem uygulamaları), z-DÖnüşümü, z-DÖnüşümü (Doğrusal geribeslemeli sistem uygulamaları)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır 2
    2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular -
    4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır 3
    5 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar -
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır 3
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır -
    8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir -
    9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
    10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir -
    11 Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır -
    12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster