ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sayısal İşaret İşleme EEM 441 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşaret İşleme çalışma alanını açıklar
    2-İşaret İşleme çalışma alanının farklı yöntemlerini uygular
    3-Temel dönüşümler konusunu yorumlar ve farklı uygulamalar için analiz yapar
    4-Temel süzgeç tasarımını ve uygulamalarını kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İşaret İşleme: Giriş K1-Discrete time signal processing
    2 Ayrık zamanlı sinyaller ve sistemler I K1-Discrete time signal processing
    3 Ayrık zamanlı sinyaller ve sistemler II K1-Discrete time signal processing
    4 Ayrık zamanlı Fourier Dönüşümü K1-Discrete time signal processing
    5 Örnekleme, Hızlı Fourier Dönüşümü, Sistem Transfer Fonksiyonu I K1-Discrete time signal processing
    6 Örnekleme, Hızlı Fourier Dönüşümü, Sistem Transfer Fonksiyonu II K1-Discrete time signal processing
    7 Örnekleme, Hızlı Fourier Dönüşümü, Sistem Transfer Fonksiyonu III K1-Discrete time signal processing
    8 Ara Sınav
    9 Z Dönüşümü ve uygulamaları K2-Digital signal processing laboratory using MATLAB
    10 Sayısal Süzgeç Tasarımı I K2-Digital signal processing laboratory using MATLAB
    11 Sayısal Süzgeç Tasarımı II K2-Digital signal processing laboratory using MATLAB
    12 FIR ve IIR Süzgeç Tasarımı I K2-Digital signal processing laboratory using MATLAB
    13 FIR ve IIR Süzgeç Tasarımı II K2-Digital signal processing laboratory using MATLAB
    14 Dönem projesi sunumları I K2-Digital signal processing laboratory using MATLAB
    15 Dönem projesi sunumları II K2-Digital signal processing laboratory using MATLAB
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Dr. Öğretim Üyesi Seda Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Oppenheim A. V. , Ronald W. Schafer., Discrete Time Signal Processing, Prentice Hall, 1999. K2-Mitra S. K. , Digital Signal Processing Laboratory Using Matlab, McGraw-Hill, 1999.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı İşaret İşleme çalışma alanının farklı uygulamaları için farklı işaret işleme yöntemlerinin kullanılarak problemlerin çözmek ve bu problemlerin çözülmesi aşamasında uygulama geliştirme yeteneğini arttırmak
    Dersin İçeriği İşaret İşleme: Giriş; Ayrık zamanlı sinyaller ve sistemler; Ayrık zamanlı Fourier Dönüşümü; Örnekleme, Hızlı Fourier Dönüşümü, Sistem Transfer Fonksiyonu; Z Dönüşümü ve uygulamaları; Sayısal Süzgeç Tasarımı; FIR ve IIR Süzgeç Tasarımı; Dönem projesi sunumları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır 4
    2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular -
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular 3
    4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır -
    5 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar -
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır 3
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır -
    8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir -
    9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler -
    10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir -
    11 Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır -
    12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster