Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Radara giriş, Radar tarihçe
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Elektromagnetik dalgalar ve anten parametreleri
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Radar mesafe denklemi
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Hedeflerinin radar kesit alanları ve istatistiksel davranışları
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Yanlış alarm olasılığı, hedef tespit olasılığı
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
Karmaşık hedeflerin radar kesit alanı (RKA) ve RKA salınım modelleri
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Gürültü ve kargaşa, Ödev Sunum
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
MTI ve darbeli Doppler radarları
|
K1-Bölüm-4
|
9
|
Sürekli dalga (CW) ve Frekans modüleli (FM) radarlar, Ödev Sunum
|
K1-Bölüm-5
|
10
|
Radar vericileri, alıcıları ve antenleri, Ödev Sunum
|
K1-Bölüm-5
|
11
|
Radar antenleri, Ödev Sunum
|
K1-Bölüm-6
|
12
|
Radarda yayılım ve girişim kavramları, Ödev Sunum
|
K1-Bölüm-6
|
13
|
Yapay açıklıklı ve ters yapay açıklıklı radar temelleri
|
K1-Bölüm-7
|
14
|
Ödev Sunum
|
K1-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Murat ARI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Merril, S., Introduction to Radar Systems, third edition, McGraw-Hill, 2000
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilere, radar menzil denklemi ve denklemi etkileyen tüm faktörler ile değişik radar sistemleri ve uygulamaları hakkında bilgi vermek ve uygulama yapmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Radara giriş, Radar tarihçe. Elektromagnetik dalgalar ve anten parametreleri. Radar mesafe denklemi.Hedeflerinin radar kesit alanları ve istatistiksel davranışları.Yanlış alarm olasılığı, hedef tespit olasılığı.Karmaşık hedeflerin radar kesit alanı (RKA) ve RKA salınım modelleri.Gürültü ve kargaşa.MTI ve darbeli Doppler radarları. MTI ve darbeli Doppler radarları.Sürekli dalga (CW) ve Frekans modüleli (FM) radarlar. Radar vericileri, alıcıları ve antenler.Radarda yayılım ve girişim kavramları.Yapay açıklıklı ve ters yapay açıklıklı radar temelleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
3
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
2
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
-
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
4
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
5
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
4
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
1
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
3
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
3
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
2
|