ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yüksek Gerilim Tekniği EEM 324 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Elektrik alan temel yasalarını kullanır
    2-Yüksek gerilim izolasyon sorunlarına çözüm üretir
    3-Yüksek gerilimin güvenli olarak kontrolünü yapar
    4-Yüksek gerilimde koruma aygıtlarının önemini ve çalışmasını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler205420
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Statik Elektrik Alanının Temel Denklemleri
    2 Düzlemsel Elektrot Sistemleri
    3 Eş Merkezli Küresel Elektrot Sistemleri
    4 Eş Eksenli Silindirsel Elektrot Sistemleri
    5 Tabakalı Elektrot Sistemleri
    6 Düzlemsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri
    7 Küresel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri
    8 Ara Sınav
    9 Silindirsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri
    10 Boşalma Olayları I
    11 Boşalma Olayları II
    12 Boşalma Olayları III
    13 Aşırı Gerilimler ve Bunlara Karşı Koruma I
    14 Aşırı Gerilimler ve Bunlara Karşı Koruma II
    15 Yüksek Gerilimin Üretilmesi ve Ölçülmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Dr. Öğr. Üyesi Göksu GÖREL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar High Voltage by T.J. Gallagher, John Wiley Sons, 1983 High Voltage Engineering Fundamentals by E. Kuffel,W.S. Zaengl, Pergamon Press, 1984 High Voltage Engineering : Fundamentals by E. Kuffel, Newnes, 2000 Electrical Power Transmission Systems by J.R. Eatan, Printice Hall, 1972 Power Transmission and Distribution by P.J. Freeman, 1983
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Yüksek gerilim alanında olayları tanımlamak ve elemanları tanıtmak, temel teorilerin nasıl geliştirildiğini göstermek
    Dersin İçeriği Statik Elektrik Alanının Temel Denklemleri, Düzlemsel Elektrot Sistemleri, Eş Eksenli Silindirsel Elektrot Sistemleri, Tabakalı Elektrot Sistemleri, Düzlemsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri, Küresel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri, Silindirsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri, Boşalma Olayları, Aşırı Gerilimler ve Bunlara Karşı Koruma, Yüksek Gerilimin Üretilmesi ve Ölçülmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır 5
    2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular 4
    4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır -
    5 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar -
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır 4
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır -
    8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir -
    9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
    10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir -
    11 Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır -
    12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster