Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Seda Şahin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Efraim Turban, David King, Jae Lee, Ting-Petang Liang, Deborrah C. Turban, Electronic Commerce 2012 A Managerial and Social Networks Perspective, Pearson Education, Seventh Edition, 2012. 2. Long L., Computers, Pearson Education, 2005. 3. Laudon K.,E-commerce, Prentice Hall, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar Mühendisliğinde E-ticaret ve Dijital Dönüşümün birlikte kullanıldığı uygulamaları göstermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Elektronik Ticarete Giriş ve Dijital Dönüşüm, E-Ticaret: Mekanizmalar, Altyapı ve Araçlar, E-Ticarette Perakendecilik: Mal ve Hizmetler, B2B E-Ticaret, Yenilikçi E-Ticaret Sistemleri, Mobil Ticaret, Sosyal Ticaret, Pazarlama ve E-Ticarette Reklam
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
3
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
3
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
4
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
2
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
3
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
3
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
3
|