ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Talaşlı İmalat Esasları MAK422 BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Talaşlı imalat işleminin bilimsel analizini yapar
    2-İşlem değişkenlerinin işlem çıktıları üzerindeki etkilerini analiz eder
    3-Verilen bir için uygun işleme koşullarını belirler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   119
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,97 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Talaşlı imalat ve işlenebilirlik
    2 Talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği - I
    3 Talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği - II
    4 Talaşlı imalat işleminde oluşan talaşlar ve yığıntı talaş
    5 Talaşlı imalat işlemlerinde kullanılan kesici takımlar - I
    6 Talaşlı imalat işlemlerinde kullanılan kesici takımlar - II
    7 Kesme kuvvetleri ve ölçülmesi - I
    8 Ara Sınav
    9 Kesme kuvvetleri ve ölçülmesi - II
    10 Talaşlı imalat işleminde ısı ve sıcaklık - I
    11 Talaşlı imalat işleminde ısı ve sıcaklık - II
    12 Talaşlı imalat işleminde yüzey bütünlüğü - I
    13 Talaşlı imalat işleminde yüzey bütünlüğü - II
    14 Kesici takım aşınması
    15 Kesici takım ve takım tutucu seçimi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof. Dr. İbrahim ÇİFTÇİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Trent, E.M., Wright, P.K., Metal cutting, Butterworth and Heinemann, Boston, 2000 2. Astakhov, V.P., Tribology of Metal Cutting, Elsevier, 2006
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Talaş kaldırma işleminin teknolojik ve bilimsel yönleriyle ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. İşlem değişkenlerinin işlem çıktılar üzerindeki etkilerini irdeleyebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Talaşlı imalat ve işlenebilirlik, talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği, talaş tipleri ve yığıntı talaş, talaşlı imalat işlemlerinde kullanılan kesici takımlar, kesme kuvvetleri ve ölçülmesi, talaşlı imalat işlemlerinde ısı ve sıcaklık, yüzey bütünlüğü, kesici takım aşınması, kesici takım ve takım tutucu seçimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri Makine Mühendisliği alanına uygulayabilir. 4
    2 Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 4
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. -
    4 Makine Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknikler, beceriler ve modern mühendislik araçlarını kullanır. 5
    5 Makine Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deneyleri bireysel ve grup olarak tasarlar ve yürütür, ayrıca verileri analiz eder ve yorumlar. -
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 2
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır. -
    8 En az bir yabancı dilde (tercihen İngilizce) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. -
    9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
    10 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. -
    11 Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. -
    12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster