ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yenilik ve Yaratıcılık ACL305 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yenilikçilik kültürünün önemini tartışır.
    2-Yaratıcı düşünme tekniklerini sıralar.
    3-Yaratıcılık ve yenilik olgularını ilişkilendirir.
    4-Örgüt düzeyinde yaratıcılık ve yenilikçiliği geliştiren sistem ve uygulamalarını tartışır.
    5-Yenilikçilik kültürünün özelliklerini sıralar.
    6-Yeni ürün geliştirme sürecini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler1012525
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje1012121
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Yenilikçiliğin tanımı
    3 Bireysel yenilikçilik
    4 Örgütsel yenilikçilik
    5 Yönetsel Bir Süreç Olarak Yenilik Kavramı
    6 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Zihin Haritası, Beyin Fırtınası
    7 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
    8 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Balık Kılçığı, SWOT analizi
    9 Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
    10 Türkiye`deki yenilikçilik örnekleri
    11 Dünyadaki yenilikçilik örnekleri
    12 İnovatif ürün geliştirme
    13 İnovatif ürün ticarileştirme
    14 Yenilik yönetiminin ve yenilikçiliğin değerlendirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gün Gün Drucker, P.F.Drucker, Mess Yayın, 2005
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yenilik ve yaratıcılık kavramları ve yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriyi kazanması ve yenilikçilik ve yaratıcılık yeteneğini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaratıcı düşünme teknikleri, Yeni ürün geliştirme süreci
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. -
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. -
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. 4
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. -
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. 4
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster