ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Acil Hasta Bakımı II ACL102 BAHAR 4+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastaya duruma özgü uygun pozisyonu verir.
    2-Sistemlere ait hastalıkları değerlendirir ve sorunu saptar.
    3-Soruna özgü acil bakımı uygular.
    4-Ekip ile koordineli acil bakımı uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14684
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10550
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    uygulama sınavı 3012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Hasta/yaralıyı değerlendirme
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirme
    4 Sindirim sistemi hastalıklarını değerlendirme
    5 Sindirim sistemi hastalıklarında acil bakım
    6 Vaka çalışması
    7 Akut batını değerlendirme
    8 Ara Sınav
    9 Akut batında acil bakım
    10 Metabolik hastalıkları değerlendirme
    11 Metabolik hastalıklarda acil bakım
    12 Vaka çalışması
    13 Sinir sistemi hastalıklarını değerlendirme
    14 Sinir sistemi hastalıklarında acil bakım
    15 Vaka çalışması
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör. Nilay ŞAHİN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Nilay Şahin

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.ERC Guidelines 2015. 2. Ekşi A. Hastane Öncesi Acil Bakım I-II, Kitapana 2016. 3.Kocatürk C; Yeni Kılavuza Göre Düzenlenmiş İlkyardım Kitabı. Tumer Eğitim Yayıncılık Ltd. Şti, Ohan Matbaacılık, 4. Baskı, İstanbul,2005.
    Yardımcı Kitap 1. Sözen C; İlk Yardım ve Acil Bakım.,Sistem Matbaacılık, Göktuğ Basım Yayın; İstanbul, 2006. 2. Paramedikler İçin Mesleksel Beceriler, Gündem D., Üçan E.S Dokuz Eylül Üni. Rektörlük Matbaası İzmir 2002.
    Döküman -
    Dersin Amacı Hasta ve yaralının sistemsel olarak izlenmesi, değerlendirilmesi, uygun tanıya göre tedavi algoritmasının uygulanması, hasta/yaralının uygun şekilde taşınması becerilerinin kazandırılması amaçlamaktadır
    Dersin İçeriği Hasta/yaralıyı değerlendirme, Sindirim sistemi hastalıklarını değerlendirme, Sindirim sistemi hastalıklarında acil bakım, Akut batını değerlendirme, Akut batında acil bakım, Metabolik hastalıkları değerlendirme, Metabolik hastalıklarda acil bakım, Sinir sistemi hastalıklarını değerlendirme, Sinir sistemi hastalıklarında acil bakım, vaka çalışması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 5
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. 3
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. 5
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. 5
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 5
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster