ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Acil Hasta Bakımı I ACL101 GÜZ 4+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Birinci değerlendirme tekniklerini uygular.
    2-İkinci değerlendirme tekniklerini uygular.
    3-Sistemlere ait genel değerlendirme yapar.
    4-Solunum sistemi hastalıklarını değerlendirir, acil bakımını ekiple uygular.
    5-Kardiyovasküler sistem hastalıklarını değerlendirir, acil bakımı ekiple uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14684
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Temel tıbbi girişimler-I
    3 Temel tıbbi girişimler-II
    4 Birinci değerlendirme teknikleri
    5 Hasta ve yaralıda birinci değerlendirme
    6 İkinci değerlendirme teknikleri
    7 Hasta ve yaralıda ikinci değerlendirme teknikleri
    8 Ara Sınav
    9 Genel acil bakım uygulamaları
    10 Solunum sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
    11 Solunum sistemi hastalıklarında acil bakım
    12 Kardiyovasküler sistem hastalıklarının değerlendirilmesi
    13 Kardiyovasküler sistem hastalıklarında acil bakım
    14 Göğüs ağrısı olan hastanın değerlendirilmesi
    15 Göğüs ağrısı olan hastada acil bakım
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör. Deniz Zeynep SÖNMEZ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Deniz Zeynep Sönmez

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Nilay ŞAHİN
    Kaynaklar 1.ERC Guidelines 2015. 2. Ekşi A. Hastane Öncesi Acil Bakım I-II, Kitapana 2016. 3.Kocatürk C; Yeni Kılavuza Göre Düzenlenmiş İlkyardım Kitabı. Tumer Eğitim Yayıncılık Ltd. Şti, Ohan Matbaacılık, 4. Baskı, İstanbul,2005.
    Yardımcı Kitap 1. Sözen C; İlk Yardım ve Acil Bakım.,Sistem Matbaacılık, Göktuğ Basım Yayın; İstanbul, 2006
    Döküman Ders Notları
    Dersin Amacı Birinci ve ikinci değerlendirme tekniklerini kullanarak hasta/yaralıyı değerlendirmek ve acil bakım uygulama becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Temel tıbbi girişimler Temel tıbbi girişimler Birinci değerlendirme teknikleri Hasta/yaralıda birinci değerlendirme İkinci değerlendirme teknikler Hasta/yaralıda ikinci değerlendirme Genel acil bakım uygulamaları Solunum sistemi hastalıklarını değerlendirme Solunum sistemi hastalıklarında acil bakım Kardiyovasküler sistem hastalıklarını değerlendirme Kardiyovasküler sistem hastalıklarında acil bakım Göğüs ağrısı olan hastayı değerlendirme Göğüs ağrısı olan hastada acil bakım
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. 5
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 5
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. 5
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. 5
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. 5
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 5
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster