ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toksikolojik Aciller ACL208 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zehir kaynaklarını ve giriş yollarını değerlendirir.
    2-Hastada toksikolojik belirtileri değerlendirir.
    3-Toksikolojik tedavi yönetim planı oluşturur.
    4-Toksik maddeye özgü tedavi algoritmasını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler15188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   131
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,37 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Toksikolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi Zehirlerin giriş yolları K2-Bölüm-1
    3 Zehirin absorbsiyon ve atılım süreçleri K1-Bölüm-2
    4 Zehirlenmelerde hasta değerlendirme, akut zehirlenmelerde antidot tedavi prensipleri K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-2
    5 Sistemik toksikoloji K2-Bölüm-2
    6 Sensitizasyon (ilaç allerjisi) K2-Bölüm-2
    7 İlaç zehirlenmeleri-1 K2-Bölüm-3
    8 İlaç zehirlenmeleri-2 K2-Bölüm-3
    9 Pestisitler ve tedavi yöntemleri K2-Bölüm-2-3
    10 Gıda zehirlenmeleri ve acil tedavi K1-Bölüm-3
    11 Zehirli gazlar ve acil tedavi K1-Bölüm-3
    12 Ev kimyasalları ile zehirlenme ve acil tedavi K2-Bölüm-2
    13 Alkol zehirlenmeleri ve acil tedavi K2-Bölüm-2
    14 Doğal tehlikeler ve acil tedavi (yılan, akrep, kene, arı, örümcek) K2-Bölüm-2
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Nilay ŞAHİN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Nilay Şahin

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ekşi, A., (2016). Hastane Öncesi Acil Bakım I, (1. Baskı), Kitapana, İzmir. K2. Ekşi, A., (2016). Hastane Öncesi Acil Bakım II, (1. Baskı), Kitapana, İzmir.
    Yardımcı Kitap YK1. AHA Kılavuzu.(2015). https://www.ahajournals.org/toc/circ/132/18_suppl_2 Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020. YK2. ERC Kılavuzu.(2015). https://cprguidelines.eu/guidelines-translations Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020.
    Dersin Amacı Hastada toksikolojik değerlendirme yapması, uygun tedavi yönetim planı oluşturması ve uygulama becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Toksikolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi, Zehirlerin giriş yolları, absorbsiyon ve atılım süreçleri, Zehirlenmelerde hasta değerlendirme, akut zehirlenmelerde antidot tedavi prensipleri, Sistemik toksikoloji, Sensitizasyon (ilaç allerjisi), İlaç zehirlenmeleri, Pestisitler ve tedavi yöntemleri, Gıda zehirlenmeleri ve acil tedavi, Zehirli gazlar ve acil tedavi, Ev kimyasalları ile zehirlenme ve acil tedavi, Alkol zehirlenmeleri ve acil tedavi, Doğal tehlikeler ve acil tedavi (yılan, akrep, kene, arı, örümcek)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. 4
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 5
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. 5
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 4
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster