ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klinikte Eğitim ve Uygulamalar 2 ACL204 BAHAR 0+8 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Vakalarda acil yaklaşım seçeneklerini değerlendirir.
    2-Hastanın durumuna uygun pozisyon kullanır.
    3-Hastanın yaşam bulgularını değerlendirir.
    4-Hastalığa özgü tedavi gereksinimlerini yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Uygulama sınavı 5013030
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    3 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    4 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    5 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    6 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    7 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    8 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    9 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    10 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    11 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    12 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    13 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    14 Klinikte Beceri Uygulaması K1- K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Nedret TEKİN KAYA
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Nedret Tekin Kaya

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Nefise Cevriye Sucu Çakmak

    Ders Yardımcıları Öğr.Gör.Nefise Cevriye SUCU ÇAKMAK
    Kaynaklar K1. AHA Kılavuzu.(2015). https://www.ahajournals.org/toc/circ/132/18_suppl_2 Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020. K2. ERC Kılavuzu.(2015). https://cprguidelines.eu/guidelines-translations Erişim Tarihi: 21.07.2022.
    Yardımcı Kitap YK1. Akça Ay, F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul
    Dersin Amacı Klinik uygulama ile beceri gelişimi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Klinik beceri gelişimi, klinik uygulama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 5
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. 5
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. 5
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. -
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster