ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Uygulama ACL109 GÜZ 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşamsal bulgularını değerlendirir.
    2- Fiziksel muayene yöntemlerini uygular.
    3-İnvaziv girişimleri uygular.
    4-İlaçları uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Uygulama sınavı 20818
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Sağlık/hastalık tanımı ve sağlık ekibi üyelerinin tanıtımı K1-Bölüm-1
    3 Yaşam bulguları K1-Bölüm-6
    4 Uygulama-I K1-Bölüm-6
    5 Fiziksel muayene yöntemleri K1-Bölüm-6
    6 Uygulama-II K1-Bölüm-6
    7 Hastaya uygun pozisyon verme ve taşıma K1-Bölüm-4
    8 İnvaziv uygulamlar I K1-Bölüm-9
    9 İnvaziv uygulamlar II K1-Bölüm-9
    10 Uygulama-III K1-Bölüm-9
    11 Sıvı tedavisi ve ilaçların uygulanması I K2-Bölüm-6-7
    12 Sıvı tedavisi ve ilaçların uygulanması II K2-Bölüm-6-7
    13 Uygulama-IV K2-Bölüm-6-7
    14 Kan transfüzyonları K1-Bölüm-9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Nefise Cevriye SUCU ÇAKMAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Aştı TA. Karadağ A. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevi, Adana. K 2. Göçmen Baykara, Z., Çalışkan, N., Öztürk, D., & Karadağ, A.(2019).Temel Hemşirelik Becerileri Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK 1. Gündem D., Üçan E.S.(2002).Paramedikler İçin Mesleksel Beceriler,Dokuz Eylül Üni. Rektörlük Matbaası İzmir . YK2. ERC Kılavuzu.(2015). https://cprguidelines.eu/guidelines-translations Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020.
    Dersin Amacı Bireyin temel gereksinimlerini tanıyarak yaşam bulgularını alıp yorumlama, duruma uygun pozisyon verme, ilaç uygulama ve yaşamı sürdürmek için gerekli invaziv girişimleri yapması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Sağlık/hastalık tanımı ve sağlık ekibi üyelerinin tanıtımı Yaşam bulguları Uygulama Fiziksel muayene yöntemleri Uygulama Hastaya uygun pozisyon verme ve taşıma İnvaziv uygulamlar 1 İnvaziv uygulamlar 2 Uygulama İlaçların uygulanması 1 İlaçların uygulanması 2 Uygulama Kan transfüzyonları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. -
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. -
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. -
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster