ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Yaşam Desteği ACL108 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yetişkin ve pediatrik temel yaşam desteği uygular.
    2-Otomatik eksternal defibrilasyon uygular.
    3-Yetişkin ve pediatrik solunum yolu tıkanıklığına müdahale eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 30188
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Temel yaşam desteğinin tarihçesi ve otomatik eksternal defibrilasyon K 2: Bölüm 26
    3 Hava yolu açıklığının sağlanması K 2: Bölüm 26
    4 Yetişkinde temel yaşam desteği K 2: Bölüm 26
    5 Pediatrik temel yaşam desteği I K 2: Bölüm 26
    6 Pediatrik temel yaşam desteği II K 2: Bölüm 26
    7 Vaka çalışması I YK1, YK2
    8 Uygulama I YK1, YK2
    9 Yetişkin solunum yolu tıkanıklığı K 1: Bölüm 1
    10 Pediatrik solunum yolu tıkanıklığı I K 1: Bölüm 1
    11 Pediatrik solunum yolu tıkanıklığı II K 1: Bölüm 1
    12 Vaka çalışması II YK1, YK2
    13 Uygulama II YK1, YK2
    14 Uygulama III YK1, YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Nefise Cevirye SUCU ÇAKMAK
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Nefise Cevriye Sucu Çakmak

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Nilay ŞAHİN
    Kaynaklar K 1. Ekşi A. Zoghi M. Çertuğ A.(2016). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve İleri Yaşam Desteği. 4. Baskı. Kitapana,İzmir. K 2. Gül, M., Çakır, Z., Bayır, A., Türkdoğan, A., & Korkut S. (2019). Hastane Öncesi Acil Tıp ve Paramedik. 1. Baskı, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK 1. AHA Kılavuzu.(2015). https://www.ahajournals.org/toc/circ/132/18_suppl_2 Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020. YK 2. ERC Kılavuzu.(2015). https://cprguidelines.eu/guidelines-translations Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020.
    Dersin Amacı Yetişkin ve pediatrik temel yaşam desteğini uygulaması, otomatik defibrilasyon uygulaması, yetişkin ve pediatrik solunum yolu tıkanıklığını açması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Temel yaşam desteğinin tarihçesi ve otomatik eksternal defibrilasyon Hava yolu açıklığının sağlanması Yetişkinde temel yaşam desteği Pediatrik temel yaşam desteği Pediatrik temel yaşam desteği Vaka çalışması Uygulama Yetişkin solunum yolu tıkanıklığı Pediatrik solunum yolu tıkanıklığı Pediatrik solunum yolu tıkanıklığı Vaka çalışması Uygulama Uygulama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. 4
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. 4
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 5
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. 4
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. 5
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. -
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. 5
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster