ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    EKG Değerlendirme ACL264 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Statik kardiyak monitörizasyon uygulamasını tanımlar.
    2-Dinamik kardiyak monitörizasyon uygulamasını tanımlar.
    3-EKG ritimlerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 30155
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin; giriş, amaç ve hedef K1- Bölüm-3
    2 Statik kardiyak monitörizasyon K1- Bölüm-3
    3 Dinamik kardiyak monitörizasyon K1- Bölüm-3
    4 EKG ile ilgili temel kavramlar ve kalbin ileti sistemi K1- Bölüm-3
    5 EKG dalgaları, kalp ritminin ve hızının değerlendirilmesi K1- Bölüm-3
    6 Sinüzal Ritimler K1- Bölüm-3 YK1- Bölüm-9
    7 Sinüzal ritimleri değerlendirme çalışması K1- Bölüm-3 YK1- Bölüm-9
    8 Atriyal Ritimler K2- Bölüm-55 YK1- Bölüm-9
    9 Atriyoventriküler (AV) bloklar YK1- Bölüm-9
    10 Atriyal ritimleri ve AV blokları değerlendirme çalışması K2- Bölüm-55
    11 Ventriküler Ritimler K2- Bölüm-55
    12 Ventriküler ritimleri değerlendirme çalışması K2- Bölüm-55
    13 Akut koroner sendromlarda (AKS) görülen ritimler YK2- Bölüm-1
    14 AKS ritimlerini değerlendirme çalışması YK2- Bölüm-1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Nefise Cevriye SUCU ÇAKMAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ekşi A. Zoghi M. Çertuğ A.(2016). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve İleri Yaşam Desteği. 4. Baskı. Kitapana, İzmir. K 2. Gül, M., Çakır, Z., Bayır, A., Türkdoğan, A., & Korkut S. (2019). Hastane Öncesi Acil Tıp ve Paramedik. 1. Baskı, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Dağlı, R., Karabulut, A., Karabeyoğlu, M. (2017). Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Tedavi Yaklaşımları. Ema Tıp Kitabevi Yayıncılık, İstanbul. YK2.Mutlu, D. (2020).112 Acil EKG. Dahi Yayıncılık, İstanbul.
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencinin statik ve dinamik kardiyak monitörizasyonu uygulaması ve gördüğü kardiyak ritimleri değerlendirmesidir.
    Dersin İçeriği Statik ve dinamik kardiyak monitörizasyon, sinüzal, atriyal, ventriküler ve atriyoventriküler bloklar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. 4
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 3
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. 3
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. 3
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. 5
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. 5
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. -
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. 4
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster