ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Gelişimi II ÇGL102 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuğun yaşına göre dil gelişim özelliklerini değerlendirir.
    2-Çocuğun yaşına göre sosyal ve duygusal gelişim özelliklerini özetler.
    3-Çocuğun yaşına göre ahlak gelişim özelliklerini yorumlar.
    4-Çocuğun yaşına göre cinsel gelişim özelliklerini sıralar.
    5-Gelişimi ölçme ve değerlendirme yöntemlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   127
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,23 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
    2 Dil Gelişimi (Dilin Temel Bileşenleri) K 1- BÖLÜM 4
    3 Dil Gelişimi (Dil Gelişim Kuramları) K 1- BÖLÜM 4
    4 Dil Gelişimi (Dil Gelişim Dönemleri) K 1- BÖLÜM 4
    5 Sosyal Gelişim (Temel Kavramlar, Tanımlar ve Sosyal Gelişimi Etkileyen Etmenler) K 1- BÖLÜM 5
    6 Sosyal Gelişim (Sosyal Gelişim Kuramları ve Sosyal Gelişim Dönemleri) K 1- BÖLÜM 5
    7 Duygusal Gelişim (Temel Kavramlar ve Duygusal Gelişim Dönemleri) K 1- BÖLÜM 5
    8 Kişilik Gelişimi (Temel Kavramlar, Tanımlar ve Kişilik Gelişimini Etkileyen Etmenler) K 1- BÖLÜM 6
    9 Kişilik Gelişimi (Kişilik Gelişim Kuramları) K 1- BÖLÜM 6
    10 Cinsel Gelişim (Temel Kavramlar, Tanımlar ve Cinsel Gelişimi Etkileyen Etmenler) K 1- BÖLÜM 7
    11 Cinsel Gelişim (Cinsel Gelişim Kuramları ve Cinsel Gelişim Dönemleri) K 1- BÖLÜM 7
    12 Ahlak Gelişimi (Temel Kavramlar, Tanımlar ve Ahlak Gelişimi Etkileyen Etmenler) K 1- BÖLÜM 8
    13 Ahlak Gelişimi (Ahlak Gelişimi Kuramları) K 1- BÖLÜM 8
    14 Çocukluk Döneminde Gelişimi Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri K 1- BÖLÜM 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Emire ULUĞ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Emire Uluğ

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Aral, N. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir. K 2. Baysal Metin, E.N.(Ed.) (2019). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dil gelişimi, sosyal gelişim, duygusal gelişim, ahlak gelişimi, kişilik gelişimi ve cinsel gelişimi izleyebilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dil gelişimi, Sosyal gelişim, Duygusal gelişim, Ahlak gelişimi, Cinsel gelişim, Kişilik gelişimi, Gelişimi ölçme ve değerlendirme yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. 5
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 5
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster