Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Materyal hazırlamanın amacı, ilkeleri, çeşitleri
|
|
3
|
Parmak kukla, yüzük kukla, parmak ucu kukla yapımı
|
|
4
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Çorap kukla, el kuklası, eldiven kukla yapımı
|
|
5
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Çomak kukla,kaşık kukla yapımı
|
|
6
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Çomak kukla,kaşık kukla yapımı
|
|
7
|
Kuklalarla hikaye sunumu
İp kukla, utangaç kukla yapımı
|
|
8
|
Kuklalarla hikaye sunumu
İp kukla, utangaç kukla yapımı
|
|
9
|
Örgü oyuncak, çorap oyuncak yapımı
|
|
10
|
Örgü oyuncak, çorap oyuncak yapımı
|
|
11
|
Dolgu oyuncak, dizüstü kukla yapımı
|
|
12
|
Dolgu oyuncak, dizüstü kukla yapımı
|
|
13
|
Eğitici mobil, oyun halısı yapımı
|
|
14
|
Eğitici mobil, oyun halısı yapımı ve değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sümeyya TATLI HARMANCI
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Sümeyya Tatlı Harmancı
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Demiral ,Ö. (1987) Okulöncesi Çocukları İçin Eğitici Oyuncak yapımı.: Esin Yayınevi, İstanbul
2. Tosun., Y (1996) Eğitici Oyun ve Oyuncak Yapımı İstanbul: Esin Yayınevi
3. Oguzkan., Ş. , Avcı., N. (2000) Eğitici Oyuncaklar. İstanbul: Yapa Yayınları
4. Avcı, N., Turla, A. (2003) Kuklalar. İstanbul: Yapa Yayın Pazarlama
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|