ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Materyal Geliştirme ÇGL108 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul öncesi eğitim için materyal tasarlama ilkelerini sıralar.
    2-Okul öncesi eğitim için materyal tasarlama amaçlarını sıralar.
    3-Materyal geliştirme sürecindeki aşamaları uygular.
    4-Materyallerin okul öncesi ortamında kullanılması için etkinlikler tasarlar.
    5-Okul öncesi eğitimde kullanılmak üzere çeşitli basit materyaller geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)10166
    Proje60339
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3011515
    Diğer 08216
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K 1- BÖLÜM 1
    2 Materyal hazırlamanın amacı, ilkeleri, çeşitleri K 1- BÖLÜM 1
    3 Parmak kukla, yüzük kukla, parmak ucu kukla yapımı K 1- BÖLÜM 2
    4 Kuklalarla hikaye sunumu Parmak kukla, yüzük kukla, parmak ucu kukla yapımı K 1- BÖLÜM 2
    5 Kuklalarla hikaye sunumu Çorap kukla, el kuklası, eldiven kukla yapımı K 1- BÖLÜM 3
    6 Kuklalarla hikaye sunumu Çorap kukla, el kuklası, eldiven kukla yapımı K 1- BÖLÜM 3
    7 Kuklalarla hikaye sunumu Çomak kukla, kaşık kukla yapımı, utangaç kukla yapımı K 1- BÖLÜM 4
    8 Kuklalarla hikaye sunumu Çomak kukla, kaşık kukla yapımı, utangaç kukla yapımı K 1- BÖLÜM 4
    9 Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı K 1- BÖLÜM 5
    10 Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı K 1- BÖLÜM 5
    11 Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı K 1- BÖLÜM 6
    12 Duyu materyali, kavram eğitimi materyali, aktivite kitabı yapımı K 1- BÖLÜM 6
    13 Duyu materyali, kavram eğitimi materyali, aktivite kitabı yapımı K 1- BÖLÜM 7
    14 Duyu materyali, kavram eğitimi materyali, aktivite kitabı yapımı ve değerlendirme K 1- BÖLÜM 7
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sümeyya TATLI HARMANCI
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Sümeyya Tatlı Harmancı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K. 1. Avcı, N. (2015). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme. Ankara: Hedef Yayıncılık. K. 2. Ders Notları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Materyal hazırlamanın amacı, ilkeleri, çeşitleri. Parmak kukla, yüzük kukla, parmak ucu kukla yapımı. Çorap kukla, el kuklası, eldiven kukla yapımı. Çomak kukla, kaşık kukla yapımı, utangaç kukla yapımı. Kuklalarla hikaye sunumu. Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı. Eğitici mobil, oyun halısı, duyu materyali yapımı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. -
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. 5
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. 5
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster