Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K 1- BÖLÜM 1
|
2
|
Materyal hazırlamanın amacı, ilkeleri, çeşitleri
|
K 1- BÖLÜM 1
|
3
|
Parmak kukla, yüzük kukla, parmak ucu kukla yapımı
|
K 1- BÖLÜM 2
|
4
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Parmak kukla, yüzük kukla, parmak ucu kukla yapımı
|
K 1- BÖLÜM 2
|
5
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Çorap kukla, el kuklası, eldiven kukla yapımı
|
K 1- BÖLÜM 3
|
6
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Çorap kukla, el kuklası, eldiven kukla yapımı
|
K 1- BÖLÜM 3
|
7
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Çomak kukla, kaşık kukla yapımı, utangaç kukla yapımı
|
K 1- BÖLÜM 4
|
8
|
Kuklalarla hikaye sunumu
Çomak kukla, kaşık kukla yapımı, utangaç kukla yapımı
|
K 1- BÖLÜM 4
|
9
|
Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı
|
K 1- BÖLÜM 5
|
10
|
Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı
|
K 1- BÖLÜM 5
|
11
|
Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı
|
K 1- BÖLÜM 6
|
12
|
Duyu materyali, kavram eğitimi materyali, aktivite kitabı yapımı
|
K 1- BÖLÜM 6
|
13
|
Duyu materyali, kavram eğitimi materyali, aktivite kitabı yapımı
|
K 1- BÖLÜM 7
|
14
|
Duyu materyali, kavram eğitimi materyali, aktivite kitabı yapımı ve değerlendirme
|
K 1- BÖLÜM 7
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyya TATLI HARMANCI
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Sümeyya Tatlı Harmancı
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K. 1. Avcı, N. (2015). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme. Ankara: Hedef Yayıncılık. K. 2. Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Materyal hazırlamanın amacı, ilkeleri, çeşitleri. Parmak kukla, yüzük kukla, parmak ucu kukla yapımı. Çorap kukla, el kuklası, eldiven kukla yapımı. Çomak kukla, kaşık kukla yapımı, utangaç kukla yapımı. Kuklalarla hikaye sunumu. Örgü oyuncak, çorap oyuncak, dolgu oyuncak yapımı. Eğitici mobil, oyun halısı, duyu materyali yapımı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
5
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|