|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
|
2
|
Dramatik etkinlikler ve drama ile ilgili temel kavramlar
|
|
|
3
|
Okul öncesi eğitimde dramanın tarihçesi
|
|
|
4
|
Dramatik etkinlikler ve dramanın çocuğun gelişimindeki yeri
|
|
|
5
|
Dramatik etkinlikler ve dramada eğitim ortamlarının düzenlenmesi
|
|
|
6
|
Dramatik etkinlikler ve dramada eğitimcinin rolü
|
|
|
7
|
Dramada Hareket çalışmaları
|
|
|
8
|
Dramatik etkinliklerde Pandomim
|
|
|
9
|
Dramatik etkinliklerde taklidi oyun
|
|
|
10
|
Dramada rol oynama etkinliği
|
|
|
11
|
Rol oynama etkinliğini uygulama
|
|
|
12
|
Dramada doğaçlama etkinliği
|
|
|
13
|
Doğaçlama etkinliğini uygulama
|
|
|
14
|
Hikâyelerden oyunlar oluşturma ve hikaye tamamlama etkinliği
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|