ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Eğitim II ÇGL104 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanımlar.
    2-Yaygın gelişim bozukluğu olan bireyleri yorumlar.
    3-Dil ve konuşma güçlüğü olan bireyleri analiz eder.
    4-Zihinsel engelli ve otizmli bireylere karşılaştırır.
    5-Üstün zekâlı ve üstün yetenekli bireylere özgü bilgileri tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 11
    3 Öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 11
    4 Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 13
    5 Yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı ve yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 13
    6 Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, dil ve konuşma güçlüğü nedenleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 10
    7 Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı, dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 10
    8 Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 6
    9 Zihinsel engeli önleme ve erken tanı ,zihinsel engellilerin eğitimleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 6
    10 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuklar K 1- BÖLÜM 2
    11 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocukların eğitimleri K 1- BÖLÜM 2
    12 Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 15
    13 Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı ve eğitimleri K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 15
    14 Uzun Süreli (Süreğen) Hastalığı olan ve hastanede yatan çocuklar ve eğitimleri K 1- BÖLÜM 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi İsmail Özcan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Baykoç, N. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim (3. Baskı). Eğiten Kitap, Ankara. K 2. Diken, İ.H.(Ed.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Özel eğitim alanı konusunda bilgi ve yeterlilik kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Öğrenme Güçlükleri Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Yaygın Gelişimsel Bozukluk (YGB) Otistik Spektrum Bozuklukları (OSB) Olan Çocuklar ve Eğitimleri. İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Zihinsel Yetersizliği olan Çocuklar ve Eğitimleri. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Uzun Süreli (Süreğen) Hastalığı Olan ve Hastanede Yatan Çocuklar ve Eğitimleri. Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. -
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. -
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. 5
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. 5
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster