Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 11
|
3
|
Öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 11
|
4
|
Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 13
|
5
|
Yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı ve yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 13
|
6
|
Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, dil ve konuşma güçlüğü nedenleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 10
|
7
|
Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı, dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 10
|
8
|
Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 6
|
9
|
Zihinsel engeli önleme ve erken tanı ,zihinsel engellilerin eğitimleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 6
|
10
|
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuklar
|
K 1- BÖLÜM 2
|
11
|
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocukların eğitimleri
|
K 1- BÖLÜM 2
|
12
|
Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 15
|
13
|
Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı ve eğitimleri
|
K 1- BÖLÜM 2 / K 2- BÖLÜM 15
|
14
|
Uzun Süreli (Süreğen) Hastalığı olan ve hastanede yatan çocuklar ve eğitimleri
|
K 1- BÖLÜM 2
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
5
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
5
|