ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ÇGL 208 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Topluma hizmet uygulamalarının önemini araştırır.
    2-Topluma hizmet uygulamalarının amaçlarını sınıf içinde tartışır.
    3-Toplumsal değerleri ve toplumun güncel sorunlarını takip eder.
    4-Toplumun sorunlarının çözümüne yönelik projeler oluşturur.
    5-Topluma hizmet uygulamaları çerçevesinde çeşitli etkinlikler yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   127
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,23 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Dersin İçeriğinin Tartışılması Projelerle İlgili Bilgilendirici ve Tartışmalı Toplantılar, Proje Gruplarının Oluşturulması
    3 Projelerle İlgili Bilgilendirici ve Tartışmalı Toplantılar, Proje Gruplarının Oluşturulması
    4 Projenin Uygulanacağı Birimlerin Ön İncelemelerinin YapılmasıGereksinimlerin Belirlenmesi ve Proje Önerisinin Hazırlanması
    5 Projenin Uygulanacağı Birimlerin Ön İncelemelerinin Yapılması; Gereksinimlerin Belirlenmesi ve Proje Önerisinin Hazırlanması
    6 Proje Önerilerinin Tartışılması ve Onaylanması
    7 Projenin Uygulanması
    8 Ara Sınav
    9 Projenin Uygulanması
    10 Projenin Uygulanması
    11 Proje Ara Raporunun Verilmesi- Tartışması
    12 Projenin Uygulanması
    13 Projenin Uygulanması
    14 Projenin Uygulanması
    15 Proje Sonuç Raporlarının Teslim Edilmesi- Tartışma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör. İsmail Özcan
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Ayşenur Gündüz

    2-)Öğretim Görevlisi İsmail Özcan

    3-)Öğretim Görevlisi Sümeyya Tatlı Harmancı

    4-)Öğretim Görevlisi Emire Uluğ

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık .
    Yardımcı Kitap Aksoy, B. vd. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
    Döküman Ders Notları.
    Dersin Amacı Yapılacak etkinliklerle toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmesi, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin İçeriğinin Tartışılması Projelerle İlgili Bilgilendirici ve Tartışmalı Toplantılar, Proje Gruplarının Oluşturulması, Projelerle İlgili Bilgilendirici ve Tartışmalı Toplantılar, Proje Gruplarının Oluşturulması, Projenin Uygulanacağı Birimlerin Ön İncelemelerinin YapılmasıGereksinimlerin Belirlenmesi ve Proje Önerisinin Hazırlanması, Proje Önerilerinin Tartışılması ve Onaylanması, Projenin Uygulanması, Proje Ara Raporunun Verilmesi- Tartışması, Proje Sonuç Raporlarının Teslim Edilmesi- Tartışma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. -
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. -
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 5
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. 5
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster