Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Aylık Plan izleme Günlük Plan Hazırlama
|
K1
|
3
|
Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem
|
K1
|
4
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
5
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
6
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
7
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
8
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
9
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
10
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
11
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
12
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
13
|
Günlük plan hazırlama ve uygulama
|
K2-K3- K4
|
14
|
Gelişim raporu hazırlama ve değerlendirme
|
K2-K3- K4
|
Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN, Öğr. Gör. Sümeyya TATLI HARMANCI, Öğr. Gör. Emire ULUĞ, Dr. Öğr. Üyesi Veyis KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi İsmail Özcan 2-)Doçent Veyis Karakoç 3-)Doktor Öğretim Üyesi Sümeyya Tatlı Harmancı 4-)Öğretim Görevlisi Emire Uluğ 5-)Öğretim Görevlisi Seda Veli Baki
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. MEB 2013, Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara.
K2. MEB 2013, Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı, Ankara.
K3. MEB 2013, 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı, Ankara.
K4. MEB 2013, 0-36 Aylık Çocuklar İçin Etkinlik Kitabı, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yapması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Aylık Plan izleme Günlük Plan Hazırlama, Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, Günlük plan hazırlama ve uygulama, Gelişim raporu hazırlama ve değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
4
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
3
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
3
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|