ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ ÇGL107 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme ve öğretmenin temel kavramlarını tanımlar.
    2-Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını özetler.
    3-Öğrenme kuramlarının eğitime yansımalarını yorumlar.
    4-Öğretim kuramlarını tartışır
    5-Öğretim stratejileri ve modellerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenme hedefleri
    2 Öğrenme ve öğretme ile ilgili kavramlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörler
    3 Öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları (Davranışçı kuram)
    4 Öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları (Davranışçı kuram)
    5 Öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları (Bilişsel öğrenme kuramları)
    6 Öğrenme kuramları (Bilgiyi işleme kuramı)
    7 Öğrenme Stratejileri
    8 Öğrenme stilleri
    9 Öğretim stratejileri
    10 Öğretim modelleri
    11 Öğretim teknikleri
    12 Çoklu zeka kuramı ve yapılandırmacılık
    13 Problem temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ayşegül ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Oral, B. (2019).Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Pegem Akademi. K2: MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013).http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenme kuramları, modelleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, Öğrenme kuramları, Öğrenme stratejileri, Öğrenme stilleri, Öğrenme modelleri, Öğretim teknikleri, Çoklu zeka ve yapılandırmacılık, Beyin temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme .
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. -
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 3
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. 3
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster