ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi ÇGL106 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimin doğası ve özelliklerini örneklerle tanımlar
    2-Okul öncesi dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini planlar.
    3-Okul öncesi fen öğretim ortamlarını düzenler.
    4-Okul öncesi temel fen kavramlarının hangi yollarla öğrenildiğini tartışır.
    5-Öğretmenin ve ailenin erken çocukluk döneminde fen eğitimindeki rolünü açıklar.
    6-Okul öncesi dönem çocukları için uygun araç ve malzemelerle bilimsel deneyler planlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler5012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Fen Eğitimi ve Önemi K1 Bölüm 1, sayfa 1-23 K2 Bölüm 6 , sayfa 39-41
    2 Bilimsel Süreç Becerileri Fen Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları K1 Bölüm 1 , sayfa 12-17, K2 Bölüm 5 , sayfa 31-35, K3 Bölüm 2 , sayfa 19-59
    3 Fen Eğitim Öğretim Yöntemleri MEB Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi K1 Bölüm 2 , sayfa 36-51, K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K4Bölüm 4 , sayfa 91-128
    4 Fen Eğitiminde Öğretmenin Rolü K1 Bölüm 10 , sayfa 52, K2 Bölüm 6 , sayfa 143-152
    5 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    6 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    7 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    8 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    9 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    10 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    11 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    12 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    13 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    14 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110, K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. VEYİS KARAKOÇ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Veyis Karakoç

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akman, B., Ünal M., (2019). Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Eğitimi. İstanbul; İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Yayınları - K2; Aktaş Arnas ,Y., Bilaloğlu Günay, R. ve Aslan, D. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Ankara : Kök Yayıncılık, - K3; Akman, B., Uyanık, B. G., Güler, T. (2013). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara; Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK 1; Kandır, A., İnal, G., Uyanık, Ö., Yazıcı, E., Yazıcı, Z., Yaşar M. C., (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi ANKARA ; EFİL YAYINEVİ.
    Dersin Amacı Öğrencilerin okul öncesi çocuklarında fen ve doğa kanunlarına karşı doğal merak uyandırabilmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Fen Eğitimi ve Önemi, Bilimsel Süreç Becerileri, Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları, Fen Eğitim Öğretim Yöntemleri, MEB Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi, Fen eğitiminde öğretmenin rolü, Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. 2
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. 5
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. 4
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. 4
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster