Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Okul Öncesi Eğitimin Önemi Okul Öncesi Eğitimin Amaçları Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri
|
|
3
|
Okul Öncesi Eğitim Ortamlarının Donanımının Çocuk ve Öğretmen Açısından Önemi
|
|
4
|
Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar ve Donanım
|
|
5
|
Okul öncesi eğitim ortamlarının donanımının dünya ülkeleriyle karşılaştırılması
|
|
6
|
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Özellikleri Dış Mekan Özellikleri, İç Mekan Özellikleri
|
|
7
|
Öğrenme Merkezleri
|
|
8
|
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Sağlık ve Güvenlik
|
|
9
|
Okul Öncesi eğitim Ortamı Olarak Müzeler Mobil Anaokulu Uygulamaları ve Örnekler
|
|
10
|
Çankırı İlinde Yer Alan Anaokullarında Gözlem
|
|
11
|
Gözlemlerin değerlendirilmesi
|
|
12
|
Öğrenme Merkezi Oluşturma
|
|
13
|
Öğrenme Merkezi Oluşturma
|
|
14
|
Öğrenme Merkezi Oluşturma
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Emire ULUĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Karadağ , A .Demiriz, S.Ulutaş, İ. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara:Anı yayıncılık,2011. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, 2013.
|
Yardımcı Kitap
|
Uyanık Balat, G. okul öncesi eğitime giriş. Nobel Yayıncılık. 2015
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi eğitim ortamlarını etkili, donanımlı, güvenli ve yaratıcı çözümler içeren ortamlar olarak oluşturmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Okul Öncesi Eğitimin Önemi Okul Öncesi Eğitimin Amaçları Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri. Okul Öncesi Eğitim Ortamlarının Donanımının Çocuk ve Öğretmen Açısından Önemi. Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar ve Donanım. Okul öncesi eğitim ortamlarının donanımının dünya ülkeleriyle karşılaştırılması. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Özellikleri Dış Mekan Özellikleri, İç Mekan Özellikleri. Öğrenme Merkezleri. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Sağlık ve Güvenlik. Okul Öncesi eğitim Ortamı Olarak Müzeler Mobil Anaokulu Uygulamaları ve Örnekler. Çankırı İlinde Yer Alan Anaokullarında Gözlem. Gözlemlerin değerlendirilmesi. Öğrenme Merkezi Oluşturma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|