ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUK VE OYUN ÇGL109 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliklerini planlar.
    2-Çocuğun gelişimine uygun oyun materyalleri seçer.
    3-Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliklerini uygular.
    4-Oyun dağarcığını geliştirip etkinlik planı olarak oluşturur.
    5-Oyunun, çocuğun gelişimine olan etkilerini gözlem raporu şeklinde hazırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Çocuk eğitiminde oyun ve önemi K 1-BÖLÜM 1
    3 Çocuklarda oyun gelişimine genel bakış ve oyun gelişiminde öğretmenin rolü K 1-BÖLÜM 1
    4 Oyunların çocukların gelişimlerine etkileri K 1-BÖLÜM 2
    5 Oyunların çocukların sosyal duygusal ve psiko-motor gelişimlerine etkileri K 1-BÖLÜM 2
    6 Oyunların çocukların bilişsel ve dil gelişimlerine etkileri K 1-BÖLÜM 2
    7 Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi K 1-BÖLÜM 5
    8 Çocuk eğitiminde araştırıcı, yapıcı, yaratıcı ve hayali oyunlar K 1-BÖLÜM 1, 3
    9 Oyun evreleri ve çeşitleri K 1-BÖLÜM 1, 5
    10 Okul öncesi çocuklarına oyun etkinlikleri planlama K 1-BÖLÜM 6
    11 Özel eğitimde oyun etkinlikleri planlama K 1-BÖLÜM 8
    12 Oyun etkinliklerinin uygulanması K 1-BÖLÜM 10
    13 Oyun etkinliklerinin uygulanması K 1-BÖLÜM 10
    14 Oyun Etkinliklerinin değerlendirilmesi K 1-BÖLÜM 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1.Aksoy, A. B. (2019). Okul Öncesi Eğitimde Oyun . Ankara, Hedef Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Erken Çocukluk Gelişimi Ve Eğitiminde Oyun Doç. Dr. Müzeyyen Sevinç,Morpa.
    Dersin Amacı Okul öncesi eğitimde oyun etkinliğini uygulama yeterliliği kazanabilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Çocuk eğitiminde oyun ve önemi. Çocuklarda oyun gelişimine genel bakış ve oyun gelişiminde öğretmenin rolü. Oyunların çocukların gelişimlerine etkileri. Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi. Çocuk eğitiminde araştırıcı, yapıcı, yaratıcı ve hayali oyunlar. Oyun evreleri ve çeşitleri. Okul öncesi çocuklarına oyun etkinlikleri planlama. Özel eğitimde oyun etkinlikleri planlama. Oyun etkinliklerinin uygulanması. Oyun Etkinliklerinin değerlendirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. 3
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 3
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. 5
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. 3
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. 3
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster