Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Çocuk eğitiminde oyun ve önemi
|
K 1-BÖLÜM 1
|
3
|
Çocuklarda oyun gelişimine genel bakış ve oyun gelişiminde öğretmenin rolü
|
K 1-BÖLÜM 1
|
4
|
Oyunların çocukların gelişimlerine etkileri
|
K 1-BÖLÜM 2
|
5
|
Oyunların çocukların sosyal duygusal ve psiko-motor gelişimlerine etkileri
|
K 1-BÖLÜM 2
|
6
|
Oyunların çocukların bilişsel ve dil gelişimlerine etkileri
|
K 1-BÖLÜM 2
|
7
|
Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi
|
K 1-BÖLÜM 5
|
8
|
Çocuk eğitiminde araştırıcı, yapıcı, yaratıcı ve hayali oyunlar
|
K 1-BÖLÜM 1, 3
|
9
|
Oyun evreleri ve çeşitleri
|
K 1-BÖLÜM 1, 5
|
10
|
Okul öncesi çocuklarına oyun etkinlikleri planlama
|
K 1-BÖLÜM 6
|
11
|
Özel eğitimde oyun etkinlikleri planlama
|
K 1-BÖLÜM 8
|
12
|
Oyun etkinliklerinin uygulanması
|
K 1-BÖLÜM 10
|
13
|
Oyun etkinliklerinin uygulanması
|
K 1-BÖLÜM 10
|
14
|
Oyun Etkinliklerinin değerlendirilmesi
|
K 1-BÖLÜM 9
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
3
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
3
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
3
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|