ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ ÇGL205 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuklarda matematiksel kavram gelişimine ilişkin örnekler verir.
    2-Çocukların gelişimine uygun matematik temel kavram ve becerilerini uygular.
    3-Okul öncesi çocuklarda matematik etkinliklerine uygun eğitim ortamı düzenler.
    4-Okul öncesi çocuklarda matematik etkinliklerini uygun etkinlik planı hazırlar.
    5-Okul öncesi çocuklarda matematik etkinliklerini uygun etkinlik planını uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sümeyya TATLI HARMANCI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1- ULUTAŞ, i. (2019). OKUL ÖNCESİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ. Ankara: Hedef Yayıncılık. K. 2. Ders Notları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Okul öncesi dönemde matematiksel kavram ve düşünme için uygun öğretim yöntem ve tekniklerini belirlemesi, öğretim materyalini kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Okul öncesi dönemde matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, Matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, Sezgisel matematiğin tanımı ve çocuklarda kavram gelişimi, Matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), Soru sorma stratejileri, Okul öncesi dönemde matematik etkinliklerinin planlanması, Okul öncesi dönemde matematik etkinliklerinin planlanması, Okul öncesi dönemde matematik etkinliklerinin uygulanması, Matematik etkinliği materyal sunumu.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster