Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Kişilerarası iletişim, kuramsal yaklaşımlar ve modeller
|
|
3
|
Dinleme ve empati
|
|
4
|
İletişim engelleri
|
|
5
|
Çatışma ve çözümü
|
|
6
|
Çatışma ve çözümü
|
|
7
|
Disiplin
|
|
8
|
Çocuklarla etkili iletişim teknikleri
|
|
9
|
Çocuklarla etkili iletişim teknikleri
|
|
10
|
Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri
|
|
11
|
Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri
|
|
12
|
Aile çocuk arasında etkili iletişim
|
|
13
|
Aile çocuk arasında etkili iletişim
|
|
14
|
Dersin genel değerlendirmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sümeyya TATLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gordan, T. E. A. E. Aile iletişim Dili. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2005. Cüceloğlu, D. İletişim Donanımları. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2002.
|
Yardımcı Kitap
|
Bayazıt, A., & Nazik, M. H. İnsan İlişkileri ve İletişim. İstanbul: YaPa Yayınları, 2005.
|
Dersin Amacı
|
Çocuklarla iletişim kurma becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kişilerarası iletişim, kuramsal yaklaşımlar ve modeller, Dinleme ve empati, İletişim engelleri, Çatışma ve çözümü, Disiplin, Çocuklarla etkili iletişim teknikleri, Çocuklarla etkili iletişim teknikleri, Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri, Aile çocuk arasında etkili iletişim, Ders planı örnekleri inceleme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
5
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
5
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|