Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Çocuk Animatörlüğünün Tanımı ve Önemi
|
|
3
|
Animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri, önemi ve çocuklara yönelik animasyon çeşitleri
|
|
4
|
Okul öncesi eğitimde animasyonun yeri, önemi ve uygulanan animasyon etkinlikleri
|
|
5
|
Özel gece organizasyonlarının tanımı, amacı ve özellikleri
|
|
6
|
Animasyon etkinliklerinde görevler, kullanılan araç gereç, ekipman
|
|
7
|
Animasyon etkinliklerinde mesleğin getirdiği özellikler, çalışma koşulları
|
|
8
|
Animasyon organizasyonlarında yapılan etkinlik türleri
|
|
9
|
Çocuklara özel animasyon etkinlikleri hazırlamak
|
|
10
|
Çocuklara özel animasyon etkinlikleri hazırlamak
|
|
11
|
Çocuklara özel animasyon etkinlikleri hazırlamak
|
|
12
|
Animasyon etkinlikleri uygulamak
|
|
13
|
Animasyon etkinlikleri uygulamak
|
|
14
|
Uygulama değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sümeyya TATLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Çocuk ve Animasyon, Fehmi Çalık, Morpa Kültür Yayınları / Yayınevi Genel Dizisi Çocuk Animatörlüğü- MEGEP, 2006. Animasyon D.Özer. Kök yayıncılık, 2006
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi eğitimde animasyon etkinliklerini uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk Animatörlüğünün Tanımı ve Önemi
Animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri, önemi ve çocuklara yönelik animasyon çeşitleri
Okul öncesi eğitimde animasyonun yeri, önemi ve uygulanan animasyon etkinlikleri
Özel gece organizasyonlarının tanımı, amacı ve özellikleri
Animasyon etkinliklerinde görevler, kullanılan araç gereç, ekipman
Animasyon etkinliklerinde mesleğin getirdiği özellikler, çalışma koşulları
Animasyon organizasyonlarında yapılan etkinlik türleri
Çocuk kostümleri hazırlamak
Çocuklara özel animasyon etkinlikleri hazırlamak
Çocuklara özel animasyon etkinlikleri hazırlamak
Animasyon etkinlikleri uygulamak
Animasyon etkinlikleri uygulamak
Uygulama değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|