Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş, işlenişi ve tanıtılması
|
|
2
|
Duyguların tanımı, işlevi ve hayatımızdaki yeri
|
|
3
|
Duyguların Bilimi
|
|
4
|
Kendi duygularını tanıma ve anlamlandırma
|
|
5
|
Duygusal farkındalık becerileri
|
|
6
|
Duyguları anlama becerileri
|
|
7
|
Empati kurma
|
|
8
|
Duygu düzenleme becerileri: Önleme
|
|
9
|
Duygu düzenleme becerileri: Geliştirme
|
|
10
|
Duygu düzenleme becerileri: İfade etme
|
|
11
|
Duygu düzenleme becerileri: Temel Bilişsel beceriler
|
|
12
|
Duygu düzenleme becerileri: Duygu Odaklı Bilişsel Beceriler
|
|
13
|
Duyguları yönetmeyi öğrenme
|
|
14
|
Duygusal etkileşimi kazanmak ve kazandırmak
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
3
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
3
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
4
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
5
|