Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Müzik bilgisine giriş
|
|
3
|
Okul öncesinde çocuk ve müzik
|
|
4
|
Ritm Çalışması ve Melodika ile Müzik Eğitimi-I
|
|
5
|
Ritm Çalışması ve Melodika ile Müzik Eğitimi-II
|
|
6
|
Ritm Çalışması ve Melodika ile Müzik Eğitimi-III
|
|
7
|
Ritm Çalışması ve Melodika ile Müzik Eğitimi-IV
|
|
8
|
Özel gereksinimli çocuklarda müzik etkinlikleri planlama ve uygulama-Orff Çalışması
|
|
9
|
Çocuğun gelişimine uygun müzik etkinliklerini planlama-Orff Çalışması
|
|
10
|
Çocuğun gelişimine uygun müzik etkinliklerini uygulama-Orff Çalışması
|
|
11
|
Okul öncesi çocuklarda özgün şarkı ve özgün ritim çalışmalarını uygulama-Orff Çalışması
|
|
12
|
Okul öncesi çocuklarda özgün şarkı ve özgün ritim çalışmalarını uygulama-Orff Çalışması
|
|
13
|
Okul öncesi çocuklarına uygun müzik aleti tasarlama-Müzik aletini değerlendirme
|
|
14
|
Müzikli Ront Çalışması
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi İsmail Özcan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
KANDIR, A., TURLA, A. (2004). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması, Kök Yayıncılık. ÖZTÜRK, A. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Müzik, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. KOÇAK,K.O. EROL,O (2005). Karamela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Müzik bilgisine giriş Okul öncesinde çocuk ve müzik Okul öncesi eğitimde işitsel algı ve müzik Okul Öncesinde müzikli ront çalışmaları Okul Öncesi çocuklarda müzik eğitimi Çocuk müziklerini derleme Özel gereksinimli çocuklarda müzik etkinlikleri planlama ve uygulama Çocuğun gelişimine uygun müzik etkinliklerini planlama Çocuğun gelişimine uygun müzik etkinliklerini uygulama Ritim çalışmaları Okul öncesi çocuklarda ritim çalışmalarını uygulama Okul öncesi çocuklarına uygun müzik aleti tasarlama Müzik aletini değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|